شناسهٔ خبر: 38494485 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| سفر به «پایتخت طبیعت» با چشم‌انداز زباله و نخاله/دستگاه‌هایی که با رسیدن نوروز در خوابند

با همه این زیبایی‌ها و موهبت‌هایی که خداوند به یاسوج داده است اما هم از سوی مردم و هم از جانب مسوولان توجهی به این ظرفیت عظیم گردشگری نمی‌شود و هر کجای این شهر که پای می‌گذاریم انباشته از زباله و نخاله است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهر یاسوج از سال‌ها پیش به نام پایتخت طبیعت ایران نام گرفته و همه این شهر را با طبیعت و زیبایی و جنگل و رود و آبشار می‌شناسند، شهری که مقصد گردشگری مردم جنوب و جنوب غربی کشور شده و هر ساله تعداد زیادی مسافر و گردشگر یا به این شهر سفر کرده و یا که از آن گذر می‌کنند.

شهر یاسوج از زیبایی‌های طبیعی چیزی کم ندارد و خداوند هر آن چه که لازم بوده از زیبایی و نقش و نگار طبیعی به این شهر ارزانی داشته است. شهری که از همه سو جنگل‌های زیبای بلوط آن را احاطه کرده و از وسط آن رودخانه‌ای زیبا به نام بشار مثل ماری خوش خط و خال عبور می‌کند موهبتی که خیلی‌ها در کشور آرزوی داشتن آن را دارند.

با همه این زیبایی‌ها و موهبت‌هایی که خداوند ارزانی داشته متاسفانه هم از سوی مردم و هم از جانب مسوولان توجهی به این ظرفیت عظیم گردشگری نمی‌شود و هر کجای این شهر که پای می‌گذاریم انباشته از زباله و نخاله است.

زباله‌ها و نخاله‌هایی که در روز روشن در کنار جاده‌ها و در ورودی‌های شهر ریخته می‌شود و امروز با وضعیت فعلی دیگر نباید یاسوج را پایتخت طبیعت نامید بلکه پایتخت زباله و نخاله نامی است که می‌توان بر آن گذاشت.

ورودی‌های شهر را از چهار سو چه از سمت اصفهان چه از جانب شیراز و چه از محور بابامیدان و چه در جاده یاسوج-اقلید که بنگری آکنده از زباله و نخاله‌هایی است که بدون هیچگونه مشکل و واهمه‌ای از سوی افراد و حتی دولتی‌ها در کنار جاده تخلیه می‌شوند.

به گزارش فارس؛ یکی از سوژه‌های سامانه فارس من به عنوان پل ارتباطی میان مردم و خبرگزاری این است که «از ورودی‌های نامناسب یاسوج گزارش تهیه کنید».

و در ادامه آمده است: شهر یاسوج ملقب به پایتخت طبیعت ایران یک از شهرهای گردشگرپذیر در دامنه‌ رشته کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس است که از 2 سمت جنوب و غرب دارای 2 مبادی ورودی است که به‌ خوبی ساماندهی نشده‌اند.

برای پی بردن به چرایی این وضعیت بد در ورودی‌های شهر یاسوج به سراغ مهران مسعودی مدیر راهداری شهرستان بویراحمد رفتیم و از وی پرسیدیم چرا وضعیت این گونه است.

مدیر راهداری شهرستان بویراحمد با بیان این که به ایام نوروز نزدیک می‌شویم و همه دستگاه‌ها باید به وظیفه خود جهت آماده‌سازی شهر و دیارمان برای پذیرایی از مهمانان و مسافران اقدام کنند با ابراز تاسف از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها گفت: راهداری به جای اینکه به وظایف اصلی خود مثل لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خط‌کشی جاده‌ها، ساماندهی جاده‌ها، آسفالت و روکش جاده‌ها و تمیز کردن علائم راهنمایی و رانندگی و تمیز کردن تونل‌ها بپردازد بکار دیگری یعنی جمع‌آوری زباله و نخاله مشغول شده است.

 

وی با ابراز تاسف از این که چرا باید راهداری در یک روز 600 تن نخاله ساختمانی در مبادی ورودی شهر یاسوج جمع‌آوری کند، افزود: تنها مرکز استانی در کل ایران هستیم که جایگاه دفن نخاله‌ و پسماند ساختمانی نداریم و برای شهری گردشگرپذیر مثل یاسوج عیب بزرگ است.

مسعودی افزود: مشکل ما فقط مردم نیستند بلکه در کنار جاده‌ها و در مبادی ورودی و خروجی شهر گاه زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها دیده می‌شود که فاجعه است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بویراحمد در پاسخ به این سؤال که مقصر اصلی را چه کسانی می‌دانید اظهار کرد: چرا باید از بین این همه دستگاه مسوول از شهرداری گرفته تا بهداشت محیط و و سایرین تنها محیط زیست همکاری کند، چرا مسوولان بهداشتی استان پی‌گیر این فاجعه در ورودی شهر یاسوج نیستند شهرداری یاسوج کجاست و دهیاری‌ها چه وظیفه‌ای در قبال این مشکل دارند.؟

انتهای پیام/82009/ر