شناسهٔ خبر: 38188828 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین تحولات میدانی سوریه

آزادسازی بزرگراه راهبردی متصل به حلب

مناطق راشدین چهار و خان العسل در حلب به دست نیرو‌های مقاومت ارتش سوریه از اشغال هفت ساله تروریست‌های تکفیری آزاد شد.

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از حلب؛ مناطق راشدین چهار و خان العسل در حلب از اشغال هفت ساله تروریست‌های تکفیری به دست نیرو‌های مقاومت ارتش سوریه آزاد شد.
<div id="video-display-embed-code_4511167" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2644809/4511167?width=350&height=250"></script></div>
مقابله ارتش سوریه با حملات تروریست‌ها و تسلط بر چند روستا در حلب
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، یگان‌های ارتش سوریه با یک حمله ترویستی جبهه النصره در محور "کفرحلب" در جنوب غرب استان حلب مقابله کردند و توانستند یکی از تروریست‌ها را از پا درآورند و سکوی پرتاب موشک، راکت و خمپاره تروریست‌ها را منهدم کنند. 
یگان‌های ارتش سوریه همچنین همه اعضای یک گروه تروریستی را در محور «میزناز» در استان حلب به هلاکت رساندند و یک خودرو آن‌ها را منهدم کردند. این یگان‌ها توانستند کنترل روستا‌های عراده، الشیخ علی و میزناز را در جنوب غرب استان حلب از تروریست‌ ها پس بگیرند.
 
ارتش وارد روستای «شیخ علی» غرب جاده بین المللی حلب - دمشق شد
خبرگزاری سوریه "سانا" اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه وارد روستای «شیخ علی» غرب جاده بین المللی حلب - دمشق شدند.
یگانهای ارتش سوریه عملیات نظامی علیه تروریستها را در حومه غربی حلب ادامه دادند و لحظاتی پیش وارد روستای «شیخ علی» واقع در غرب جاده بین المللی «حلب - دمشق» شدند.
همچنین ارتش سوریه منطقه «خان العسل» و محله «الراشدین 4» را پس از درگیری شدید و عملیات گسترده نظامی علیه تروریستها و انهدام آخرین پایگاه های آنان آزاد کردند بنابراین آزادسازی قسمت شرقی جاده بین المللی «حلب-دمشق» کامل شد.
 
ارتش سوریه عرصه را بر تروریستهای جبهه النصره تنگ تر می کند
خبرنگار شبکه الاخباریه سوریه با اشاره به تنگ تر شدن عرصه بر تروریستها تصریح کرد نیروهای ارتش این کشور با آزادسازی منطقه الراشدین و برخی مناطق همجوار توانستند امنیت راه بین المللی حلب - دمشق را تامین کنند و مانع گلوله باران شهر حلب به دست تروریستهای جبهه النصره شوند.
<div id="video-display-embed-code_4512738" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2644809/4512738?width=350&height=250"></script></div>
حسین مرتضی خبرنگار این شبکه گفت: ما اکنون به طور مشخص در منطقه الراشدین 4، در غرب شهر حلب هستیم . گروههای مسلح در این منطقه حضور گسترده ای داشتند اما اکنون این منطقه طی ساعات گذشته آزاد و پاکسازی شده است. مناطق دیگری هم هست که درباره آنها نیز گزارش خواهم داد .
در لحظه ای که خبرنگار در حال گفتگو بود انفجاری در این منطقه رخ داد که نشان از ادامه حملات تروریستها برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه دارد. خبرنگار الاخباریه افزود :تروریستها از مناطق مسکونی و منازل شهروندان برای گلوله باران مناطق غیر نظامی استفاده می کردند و سکوی موشکهای خود را در منازل مسکونی مستقر کرده بودند. 
این منطقه از اهمیت راهبردی زیادی برخوردار است زیرا گروههای تروریست از این مناطق به سمت ضاحیه الاسد و منطقه المنیان پیشروی کردند و به اطراف آکادمی الاسد رسیدند و وارد حلب شدند.
 
جاده بین المللی دمشق به حلب به کنترل کامل ارتش سوریه در آمد
تلویزیون اسکای نیوز عربی‏ اعلام کرد، ارتش سوریه سرانجام پس از گذشت سال‏ها، کنترل جاده بین المللی دمشق به حلب را از اشغال تروریست های تکفری پس گرفت. ارتش سوریه به طور کامل کنترل جاده بین المللی دمشق به حلب را به دست گرفت.
<div id="video-display-embed-code_4511290" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2644809/4511290?width=350&height=250"></script></div>
هلا العلی گزارشگر اسکای نیوز عربی‏ گفت: ارتش سوریه برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲، کنترل جاده بین المللی دمشق به حلب را به طور کامل به دست گرفت. ارتش سوریه پس از گذشت سالها با اجرای عملیاتی کنترل جاده بین المللی معروف به ام-۵ را به دست گرفت. این جاده از اهمیت راهبردی بالایی برای طرف‌های درگیر در بحران سوریه برخوردار است. ارتش سوریه کنترل بر این جاده را هدف مهمی برای خود می‌داند و تروریست ها از این جاده برای جلوگیری از پیشروی نیورهای مقاومت ارتش سوریه در شمال این کشور استفاده می‌کردند. جاده دمشق به حلب، شمال سوریه را به جنوب این کشور مرتبط می‌کند و از استان‌های حلب‏، حماه‏، حمص، دمشق، درعا عبور می‌کند و در نهایت به مرز‌های این کشور با اردن می‌رسد. این جاده از طولانی‌ترین جاده‌های سوریه است. کنترل مجدد این جاده بین المللی به معنای پاک سازی تروریست ها از یک منطقه مستحکم به عنوان محل اجرای عملیات علیه ارتش سوریه است.