شناسهٔ خبر: 38156330 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

۵ نظامی ترکیه در شمال سوریه کشته شدند

تهران - ایرنا - وزارت دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ۵ نظامی این کشور در پی حمله نیروهای ارتش سوریه به برج دیده بانی ترکیه در شمال سوریه کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ترکیه افزود که این برج دیده بانی در منطقه "تفتناز" در شمال سوریه واقع شده است.

این وزارتخانه اعلام کرده است که ترکیه چندی قبل پس از افزایش تنش ها میان آنکارا و دمشق و پیشروی های ارتش سوریه در استان ادلب، تجهیزات پشتیبانی را به این مرکز دیده بانی ارسال کرده بود.

وزارت دفاع ترکیه همچنین افزود که حمله نیروهای سوری به برج دیده بانی در منطقه نفتناز، پاسخ نظامیان ترکیه را در پی داشته است.

ادامه پیشروی های ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه های گروه های تروریستی در مناطق شمال غرب این کشور در دو استان ادلب و حلب باعث منازعه میان آنکارا و دمشق و وقوع برخوردهای نظامی میان دو طرف شده است.

آنکارا معترض آزادسازی مناطق اشغالی است و حتی بر اساس برخی خبرها نیرو به ادلب اعزام کرده است.

ترکیه دارای ۱۲ برج دیدبانی در ادلب و حلب دارد که بر فعالیت های تروریست ها نظارت داشته و از نظر سوریه این برج ها بیشتر در خدمت تروریست ها هستند و ۴ برج تاکنون به محاصره نیروهای سوری درآمده است.

از سویی فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای سوری طی چند روز گذشته موفق شدند با سیطره بر ده ها شهرک و روستا در استان های ادلب و حلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک سوریه را به کنترل خود درآورند.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از جنوب آن را آزاد کرده اند.

ادلب در سال ۱۳۹۴ از سوی تروریست ها با حمایت برخی کشورهای همسایه سوریه پس از هماهنگی های لازم و تسلیح بسرعت اشغال شد.