شناسهٔ خبر: 37820949 - سرویس سیاسی
منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تنزل آمریکا از تقابل با شوری به مسدودسازی یک خبرگزاری

کارشناس رسانه گفت: ابرقدرتی که در مقابل شوروی، آن هِیمنه را برای خود ساخته بود، آن‌قدر افول کرده است که سطح منازعه خود را به مسدودسازی خبرگزاری فارس کشانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهدی فضائلی کارشناس حوزه رسانه  وی با اشاره به مسدودسازی دامنه «com.» این خبرگزاری با دستور وزارت خزانه داری آمریکا اظهار داشت: جا دارد به همکاران خبرگزاری فارس از این حیث تبریک بگوییم که عملکردشان به نقطه ای رسیده که آمریکا به طور مستقیم با آنها مقابله می‌کند و این جای تبریک و خشنودی دارد.

وی با بیان اینکه این اتفاق نشان می‌دهد که سطح منازعه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران چقدر تغییر کرده است، گفت: این منازعه از حوزه‌های کلان و راهبردی به مواضع خرد رسیده و آمریکایی‌ها در جزئیات هم با جمهوری اسلامی ایران مقابله می‌کنند.

فضائلی ضمن اشاره به اینکه میزان آسیب‌پذیری آمریکا با این اتفاق نشان داده می‌شود، بیان داشت: آسیب‌پذیری آمریکایی‌ها دیگر در حوزه‌های کلان هم نیست و در حوزه هایی در این حد هم آسیب‌پذیر شده‌اند و مقابله می‌کنند.

کارشناس حوزه رسانه ضمن تاکید بر این که همه شعارهایی که آمریکایی‌ها برای آزادی بیان و فکر در دنیا داده‌اند با چنین اقداماتی بر باد می‌رود و از واقعیت فریب و نیرنگ آمریکایی‌ها پرده‌برداری می شود، تصریح کرد: یک وقت است که آمریکایی‌ها مسائل و چهره‌های نظامی را تهدید کرده و یا تحریم‌های فزاینده اقتصادی اعمال می‌کنند؛ ولی اینکه کشوری که ادعای ابرقدرتی با آن همه رسانه تاثیرگذار دارد، در حوزه اطلاع‌رسانی و ابزار رسانه از ناحیه یک خبرگزاری خود را آسیب‌پذیر نشان می‌دهد و به مقابله با آن برمی‌خیزد، اتفاق بی‌سابقه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه افول ابرقدرتی را می توانیم با چنین رفتارهایی از سوی آمریکایی‌ها مشاهده کنیم، گفت: ابرقدرتی که در مقابل اتحاد جماهیر شوروی عربده‌کشی‌هایی داشت و آن ابهت و هیمنه را برای خود ساخته بود، آن‌قدر تنزل و افول می‌کند که سطح منازعه خود را به چنین سطوحی کشانده و این دلیل بسیار گویایی برای افول ابرقدرتی آمریکا است.