شناسهٔ خبر: 37353830 - سرویس سیاسی
منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رسانه‌های شرق آسیا از شهادت سردار سلیمانی چه نوشتند؟ ​

شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران بر اثر حمله بالگردهای آمریکایی در صدر اخبار رسانه های شرق آسیا به ویژه کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا شینهوا خبرگزاری رسمی چین در خبری فوری ضمن بازتاب شهادت سردار سلیمانی نوشت فرمانده سپاه قدس ایران همراه با معاون حشد الشعبی ، بامداد امروز جمعه بر اثر حمله راکتی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیده است.

بیشتر بخوانید: سردار قاسم سلیمانی در عراق به شهادت رسید

روزنامه گلوبال تایمز از رسانه های اصلی چین نیز گزارش کرده است سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی در یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیده است.
"سی جی تی ان" تلویزیون انگلیسی زبان چین هم در گزارشی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی تصریح کرد که شهادت وی با دستور ترامپ صورت گرفته است.
روزنامه مردم هم ضمن پوشش این خبر به بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مورد شهادت سلیمانی پرداخته است.
رسانه های ژاپن از جمله «ان.اچ.کی» تلویزیون دولتی این کشور، خبرگزاری کیودو و روزنامه های ژاپن تایمز و آساهی شیمبون نیز با انتشار تصاویری از حمله بالگردهای آمریکایی به خودرو حامل سردار سلیمانی، به انعکاس این خبر پرداخته اند.
منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند.
رسانه های عراقی به نقل از مقام های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابومهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف قرار گرفتند و هر دو شهید (ترور)شدند.
گفته می شود سردار سلیمانی از لبنان وارد فرودگاه بین المللی بغداد شده است.
منابع رسانه ای عراق می گویندبالگردهای آمریکایی هر دو خودرو را هدف قرار دادند.
«‏نعیم قاسم» جانشین «حسن نصرالله» رهبر گروه حزب الله لبنان نیز در این عملیات تروریستی به شهادت رسید.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس را تایید کرده است.