شناسهٔ خبر: 37353153 - سرویس فرهنگی
منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ مدلی برای ارائه دانش اجتماعی به دانشجویان نداریم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره اهمیت ارائه دانش اجتماعی به دانشجویان گفت: متاسفانه در دانشگاه‌ها هیچ مدلی برای ارائه دانش اجتماعی به دانشجو نداریم و این قسمت را رها کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

«محمد مهدی طهرانچی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره نقش دانشگاه‌ها در رشد اجتماعی دانشجویان توضیح داد: ما وظیفه داریم در دانشگاه‌ها به یکی از رسالت‌هایمان که فرآیند تربیت اجتماعی دانشجو است، عمل کرده و آن را انجام دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش تخصصی باید در کنار دانش اجتماعی قرار بگیرد، گفت: دانشگاه محیط آموزش و تربیت است، اما لازم است که در کنار آموزش تخصصی و دانش تخصصی، دانش‌اجتماعی نیز به شخص دانشجو ارائه شود تا نسبت به مسائل روز کشور آگاه شود و اغلب ضعف‌هایی که در جنبش‌های دانشجویی وجود دارد نیز به دلیل کم‌توجهی به این حوزه است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما در دانشگاه‌ها مقوله دانش اجتماعی را رها کرده‌ایم، گفت: در دانشگاه‌ها هیچ مدلی برای ارائه دانش اجتماعی به دانشجو نداریم و این قسمت را رها کرده‌ایم و دائما می‌گوییم که چرا دانشجو اینطور یا آنطور فکر می‌‎کند؟ یا حتی چرا دانشجو خطا کرده است؟

طهرانچی در ادامه با اشاره به اهمیت فضای تشکل‌های دانشجویی گفت: متاسفانه ما در دانشگاه‌ها فقط به دانشجو مباحث تخصصی را ارائه می‌دهیم و پایان ترم نیز همان را از دانشجو امتحان می‌گیریم.فضاهای تشکلی فضاهایی است که محل تعامل و رشد اجتماعی دانشجویان را فراهم می‌کند.

وی در خصوص نقش دانشجویان در پیشرفت دانش و رشد اجتماعی گفت: برای به دست آوردن رشد و دانش اجتماعی، دانشگاه‌ها باید با کمک دانشجویان برنامه‌ریزی کنند. همانطور که گفتم اغلب  مشکلات به نداشتن مدل ارائه دانش اجتماعی به دانشجویان بر می‌گردد.