شناسهٔ خبر: 37332886 - سرویس سیاسی
منبع: خرداد | لینک خبر

حزب الله عراق: تصویب قانون اخراج آمریکایی‌ها را در پارلمان دنبال می کنیم

صاحب‌خبر -
خرداد: گردان‌های حزب الله عراق چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که فعالیت‌های پارلمان این کشور را برای تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی دنبال می‌کنند.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، به گزارش تارنمای المسله عراق، در بیانیه حزب الله عراق آمده است: فعالیت‌های هفته آینده پارلمان برای تصویب قانون اخراج نیروهای خارجی را زیر نظر خواهیم داشت.

گردان‌های حزب الله عراق افزودند: تغییر مکان تحصن از برابر سفارت آمریکا برای تحقق این هدف انجام شد.

در این بیانیه سفارت آمریکا در بغداد، سفارتخانه «شر» و «جاسوسی» توصیف و از مردم این کشور به دلیل مواضع قهرمانانه در تحقیر آمریکا تقدیر و تشکر شده است.

به دنبال بیانیه بعد از ظهر امروز چهارشنبه الحشد الشعبی مبنی بر خروج معترضان از مقابل سفارت آمریکا در بغداد، خبرها حاکی است که این محل اکنون به طور کامل تخلیه شده است.

الحشد الشعبی امروز با صدور بیانیه‌ای از معترضان خواست که به تجمع اعتراضی خود مقابل سفارت آمریکا پایان دهند.

بسیج مردمی عراق در این بیانیه اعلام کرد که این تصمیم به درخواست فرمانده کل نیروهای مسلح عراق «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر اجرا شده است.

تجمع اعتراضی مردم عراق مقابل سفارت آمریکا به دنبال آن انجام شد که نیروهای آمریکایی یکشنبه شب با حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی در استان الانبار ده‌ها عضو این نیرو که تحت مدیریت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بودند را کشته یا زخمی کردند.