شناسهٔ خبر: 36468719 - سرویس استانی
منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس اداره صمت بردسکن:

واحدهای صنفی بدون پروانه کسب پلمب می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن گفت: کالاهای غیر مجاز در واحدهای صنفی جمع آوری و صورت جلسه می شود و پرونده آنان به تعزیزات حکومتی ارسال خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام طلوع فکور در حاشیه سفر به بخش انابد و بازدید از مجموعه واحد صنعتی در این بخش اظهار کرد: 3500 واحد صنفی در سطح شهرهای بردسکن، انابد و شهرآباد فعال هستند که این واحدهای صنفی دارای پروانه هستند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی بدون پروانه کسب پلمپ می شود، افزود: بیش از 150 واحد صنفی بدون پروانه کسب در شهرستان فعال هستند که توسط اتاق اصناف اخطارهای لازم به آنان داده شده است که درصورت عدم تمکین توسط اتاق اصناف و نیروی انتظامی آن واحد پلمپ می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن با بیان اینکه کالاهای خارجی مجاز،دارای شناسنامه و ضمانت نامه های معتبر می باشد بیان کرد: روی بعضی از کالاها مثل مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی بارکد و کد بهداشتی ثبت شده است که نشان دهنده این است که این کالاها از مجاری قانونی وارد کشورشده اند.

طلوع فکور با بیان اینکه شهروندان از کالاهای بی کیفیت و ارزان استفاده نکنند، اظهار داشت: ارزش کالا نشان دهنده تفاوت با اصل کالا دارد، لذا کالاهایی که مجوز بهداشت و سیب سلامت نداشته باشد مصرف آنها خطرناک است.

وی از آموزش کسبه در زمینه های مختلف قوانین نام صنفی و نیز مسائل فقه بازار خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از واحدهای صنفی مراتب را بلافاصله به سامانه 124 گزارش دهند.