شناسهٔ خبر: 36369195 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

نیروگاه بوشهر سالانه 660 میلیون دلار صرفه‌جویی برای کشور دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با احداث واحد 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر، سالانه 660 میلیون دلار در کشور صرفه جویی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی‌اکبر صالحی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر با حضور مقامات ایرانی و روسی اظهار داشت: هر هزار مگاوات نیروگاه هسته ای مانع از انتشار 21 میلیون تن گازهای آلاینده تا سال 1406 خواهد بود، کشورهایی که به معاهده پاریس پیوسته‌اند، قرار است که تا چند سال آینده از گازهای آلاینده جلوگیری کنند و نیروگاه‌های هسته‌ای یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکلات است.

صالحی عنوان کرد: سالانه به 11 میلیون بشکه نفت خام نیاز داریم و با احداث واحد 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر، سالانه 660 میلیون دلار در کشور صرفه جویی می‌شود اما به علت برخی از مشکلات نمی‌توانیم از همه هزینه‌های صرفه‌جویی شده به‌وسیله نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: اگر بتوانیم  این 660 میلیون دلار را دریافت کنیم، اولین ارگان دولتی خواهیم بود که نیازی به هزینه‌های دولتی ندارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که در حوزه انرژی هسته‌ای به کشورهای حوزه خلیج‌فارس کمک کند، افزود: در نیروگاه اتمی بوشهر یک بعد از گذشت شش سال، بیش از 90 درصد پیمانکاران ایرانی بوده و قریب به دو هزار کارشناس ایرانی در این نیروگاه کار می‌کنند و اغلب نیروها ایرانی هستند.

صالحی با اشاره به راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن‌ها توسط نیروگاه‌‌های هسته‌ای اظهار داشت: در صورت احداث نیروگاه‌های دو و سه بوشهر، سالانه 440 هزار متر مکعب آب شیرین‌ سازی می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: باوجود سه نیروگاه اتمی در بوشهر می‌توانیم سالانه 22 میلیون وات‌ساعت انرژی تولید و 21 میلیون تن از آلاینده‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/