شناسهٔ خبر: 36141971 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا مدعی کشته‌شدن ابوبکر بغدادی شد + فیلم

یک مقام نظامی آمریکایی مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه آمریکا قرار گرفته و به هلاکت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه نیوزویک به نقل از یک مقام نظامی آمریکا مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه آمریکا قرار گرفت.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد سرکرده اصلی تروریست‌های داعش کشته شده و قرار است رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه بیانیه‌ای صادر کند.

دونالد ترامپ ساعتی پیش بدون هیچ توضیحی در پیامی توییتری نوشته بود «همین الان اتفاق بزرگی رخ داد».

این در حالی است که پیش از این پایگاه اینترنتی نیوز اگزکتیو مدعی شد بین ۸ تا ۱۲ بالگرد به همراه نیرو‌های ویژه آمریکایی به کاروان سرکرده‌های گروه‌های تروریستی که در حال جا به جایی در نزدیکی باریشا در ادلب سوریه بودند حمله کردند.

این پایگاه خبری آمریکایی ادعا کرد: «ما منتظر تأیید این حمله هستیم تا ببینیم آیا این همان چیزی است که رئیس‌جمهور آمریکا در توییت خود به آن اشاره کرده یا خیر.»

سی‌ان‌ان نیز به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تعیین مکان ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش کمک کرده است.

لیز اسلای، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در بیروت در حساب توییتری خود نوشت گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش هدف حمله یگان‌های ویژه آمریکا در ادلب قرار گرفته است.

وی افزود: «ترامپ ساعت ۹ صبح یکشنبه (به وقت محلی) با مردم در این خصوص صحبت خواهد کرد.»

برخی رسانه‌ها مدعی‌اند که ابوبکر بغدادی با حمله نیرو‌های ویژه آمریکا به کاروان داعش در ادلب، کمربند انتحاری خود را منفجر کرده و به هلاکت رسیده است. تصور می‌شود دو همسر بغدادی هم در این انفجار کشته شده‌اند.

رویترز هم مدعی شده دو مقام ایرانی به این خبرگزاری گفته‌اند ایران از مرگ ابوبکر بغدادی از طریق منابعی در سوریه مطلع شده بود.

فیلم‌هایی در توییتر منتشر شده که ادعا می‌شود مربوط به زمان حمله به محل حضور بغدادی در روستای باریشا در ادلب سوریه و پس از آن است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10776394" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7118557/10776394?width=400&height=300"></script></div>
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10776545" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7118557/10776545?width=400&height=300"></script></div>

تلویزیون عراق هم اعلام کرد دستگاه اطلاعاتی این کشور در تعیین مکان حضور ابوبکر بغدادی مشارکت داشت و بزودی تصاویری از حمله‌ای که بغدادی در آن کشته شد، پخش می‌کند.

پنتاگون: جسد ابوبکر بغدادی در اختیار نیرو‌های آمریکایی است

یک مقام بلندپایه پنتاگون مدعی شد جسد ابوبکر بغدادی در اختیار نیرو‌های آمریکایی است و آزمایش DNA هویت او را ثابت کرده است.

واکنش قدیروف به خبر مرگ بغدادی

رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن امروز یکشنبه با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد مرگ احتمالی ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش باعث هیچ تغییری نمی‌شود مگر اینکه دیگر به تروریست‌ها برچسب خوب یا بد داده نشود. (اینجا)

نامزد‌های احتمالی جانشینی ابوبکر بغدادی چه کسانی هستند؟

منابعی به المیادین اعلام کردند که بر اساس ارزیابی‌های امنیتی ابوعبدالرحمن الجزراوی و ابوعثمان الفرنسی نامزد‌های احتمالی برای جانشینی ابوبکر بغدادی هستند. (اینجا

ترکیه مدعی مشارکت در عملیات قتل بغدادی شد/ آمریکا نقش آنکارا را تکذیب کرد

وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد آنکارا قبل از عملیات آمریکا در استان ادلب که منجر به کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش شد با آمریکایی‌ها تبادل اطلاعات داشته است. (اینجا

افشای جزئیاتی درباره کشف مخفیگاه ابوبکر بغدادی

مسئولی عالی رتبه در اداره اطلاعات عراق اعلام کرد: بازداشت یک مرد و زن عراقی که از افراد نزدیک به البغدادی بوده‌اند، باعث شد نیرو‌های عراقی از محل اختفای او آگاه شوند و اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیار ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا قرار دهند. (اینجا

کشف ۷ جسد دیگر در محل هلاکت سرکرده تروریست‌های داعش

هفت جسد دیگر در محل کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در استان ادلب سوریه کشف شد. گفته می‌شود هشت فروند بالگرد و دو هواپیمای بدون سرنشین در عملیات نظامی منجر به کشته شدن بغدادی مشارکت داشته اند. (اینجا

ترامپ مرگ ابوبکر بغدادی را اعلام کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری در کاخ سفید گفت: شب گذشته آمریکا فرمانده بزرگترین شبکه تروریستی جهان را کشت. (اینجا

نیرو‌های دموکراتیک سوریه: هلاکت بغدادی نتیجه همکاری ۵ ماهه مشترک با ما بود

مظلوم عبدی، فرمانده نیرو‌های دموکراتیک سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد سرکرده گروه تروریستی داعش در نتیجه همکاری ۵ ماهه اطلاعاتی با آمریکا در یک عملیات مشترک کشته شد. (اینجا

انتهای پیام/