شناسهٔ خبر: 35760289 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بالگردهای هوانیروز در چهار نقطه مرزی با عراق امنیت زائران را تامین می کنند

رییس ستاد ارتش گفت:در تمام نقاط مرزی پل هوایی با مرکز استان و از آنجا با تهران برقرار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز شنبه در حاشیه بازدید از مرز خسروی گفت: ارتش در ایام اربعین به منظور تامین بهتر امنیت زائران در چهار نقطه مرزی با عراق با بالگرد‌های هوانیروز پل هوایی را با مرکز استان‌های مرزی برقرار کرده است.

او افزود: هواپیما‌های نیروی هوایی ارتش نیز از مراکز استان‌ها به سمت تهران تجهیزات و هواپیما‌های موردنظر برای برپایی پل هوایی تا تهران را فراهم کرده اند.

رییس ستاد ارتش با بیان اینکه در ایام اربعین توجه بیشتری به مرز می‌شود، گفت: در بحث کمک به زائران برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین امکانات خوبی به کار گرفته شده است.

سیاری افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام طول مسیر تردد زایران اربعین حسینی به ویژه مناطق مرزی موکب‌هایی را به منظور پذیرایی از زایران برپا کرده است.

او به برپایی یک آشپزخانه در قصرشیرین اشاره کرد و گفت: این آشپزخانه برای حمایت از زائران اربعین حسینی در هر وعده می‌تواند به ۳۰ هزار نفر غذا بدهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: ارتش همچنین در نقطه صفر مرز خسروی چند پارکینگ برای حفاظت از خودرو‌های زائرانی که راهی عراق می‌شوند، ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:برای ساخت تجهیزات نظامی از کسی ترسی نداریم

سیاری به برپایی بیمارستان‌های صحرایی در نقاط مختلف مرزی اشاره کرد و گفت: می‌توانیم در این بیمارستان‌ها حتی جراحی مغز و اعصاب نیز برای بیماران انجام دهیم.

او اعلام کرد: علاوه بر بیمارستان‌های صحرایی با کمک هوانیروز اورژانس هوایی را نیز ایجاد کرده ایم تا در صورت نیاز بیماران را جابجا کنند.

انتهای  پیام/ز



سفر معاون هماهنگ‌کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به کرمانشاه