شناسهٔ خبر: 35696271 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی ارتش یمن مرحله دوم عملیات گسترده علیه ائتلاف سعودی را تشریح کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تشریح مرحله دوم عملیات گسترده کشورش در جنوب عربستان اعلام کرد: در مرحله دوم عملیات «نصرمن الله»، دست کم200 تن از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند و بیش از 120 خودروی نظامی نیز به غنمیت گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری المسیره، یحیی سریع سه شنبه شب در یک نشست خبری گفت: در مرحله دوم این عملیات گسترده که به نام عملیات «شهید ابوالحسنین» در سوم سپتامبر در محور نجران آغازگردید، ده‌ها تن از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند و شمار زیادی نیز به اسارت درآمدند.

وی افزود: نیروهای یمنی همچنین در این مرحله از عملیات، بیش از 120 دستگاه زرهپوش و خودروی نظامی را به غنیمت گرفتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، هر دو مرحله از عملیات نصرمن الله را موفقیت آمیز خواند و گفت: اهداف مرحله دوم پیشروی و آزادسازی مناطق گسترده‌ای از محور نجران و به طور مشخص منطقه کتاف بوده است.

وی افزود: در این عملیات شمار زیادی از نیروهای دشمن از جمله تعدادی نظامی سعودی به اسارت درآمدند.

سریع افزود: نیروهای یمنی همچنین در این مرحله از عملیات، سه پایگاه وابسته به دشمن را به همراه چند انبار سلاح و مهمات تصرف کردند.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن اسناد و مدارکی به دست آورده‌اند که حضور گروه‌های تروریستی القاعده و داعش را در کنار نیروهای ائتلاف سعودی ثابت می‌کند. 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد که عملیات نظامی ما جز با توقف تجاوز به کشورمان متوقف نخواهد شد و نیروهای مسلح یمن مراحل مختلف عملیات نصرمن الله را اجرا خواهند کرد.
وی یادآورشد که جنگنده های متجاوزسعودی مشارکت گسترده‌ای در این عملیات داشت و در مرحله دوم عملیات نصرمن الله، بیش از 600 حمله انجام دادند اما تلاش دشمن برای نجات نیروهایش با شکست رو به رو شد.
نظامی ارشد یمنی توضیح داد که  نیروی هوایی دشمن در پی فرار نیروهای خود مواضع و تجهیزات آنها را بمباران کرد.
وی  از سلاح‌های غنیمت گرفته شده از متجاوزان به عنوان  منبع تسلیحاتی نیروهای یمنی یاد کرد و گفت با سلاح هایی که در عملیات نصر من الله به غنیمت گرفته ایم، می توانیم جنگ را ماه‌ها اداره کنیم.

سریع همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای یمنی موفق شدند در این عملیات ۱۵۰ کیلومتر از مناطق نجران را آزاد کنند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه هفته گذشته  با تشریح مرحله نخست عملیات نصر من الله اعلام کرد: نیروهای یمنی موفق شدند منطقه ای به مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربع را در محور نجران به کنترل خود درآورند. علاوه بر آن، توانستند بر همه مواضع نظامی و پایگاه های تازه تاسیس دشمن سیطره یابند.
در جریان این عملیات که از سوی کارشناسان نظامی و امنیتی، یک عملیات ویژه تلقی شده،  ۳ تیپ نظامی ائتلاف سعودی منهدم شده است.  
همزمان با عملیات اخیر از سوی نیروهای یمنی در جنگ علیه ائتلاف سعودی، جنگ رسانه ای نیز ادامه یافت؛ انصارالله با انتشار فیلم و عکس و گزارش های مستند، درفضای رسانه ای حضور یافته است و سعودی ها و نیروهای نیابتی آنان در یمن (عوامل دولت مستعفی و فراری یمن) تلاش دارند عملیات نیروهای یمنی را در منطقه نجران کم اهمیت جلوه دهند، از همین رو کارشناسان و ناظران تحولات منطقه با استناد به اسناد منتشره از سوی نیروهای یمنی به این نتیجه رسیده اند که مقام های سعودی و متحدانشان برای فرار از افتضاح نظامی اخیر دنبال کم اهمیت جلوه دادن این عملیات هستند؛ عملیاتی که علاوه بر ۳ هزار اسیر، ‌در آن بی شمار نظامیان ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی شده اند و همچنین ۳ تیپ ارتش ائتلاف سعودی با تجهیزات کامل منهدم شده است.