شناسهٔ خبر: 35588244 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پدافند غیرعامل کشور:

ایران اسلامی پیروز میدان ها است

کرج - ایرنا- رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به رشادت های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و عرصه های مختلف گفت: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا پیروز میدان ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا جلالی عصر پنجشنبه در یادواره سه سردار و ۲۲ شهید روستای شیخآباد شهرستان نظرآباد با بیان اینکه عاشورا را نباید در گذشته دید، افزود: فرهنگ حسینی برای همه زمان ها است.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس گفت : یکی از دستاوردهای دفاع مقدس تقویت صنعت دفاعی است .

جلالی  بیان داشت: امروز مبارزه با کفر، ظلم و استکبار از اهمیت بالایی برخورداتر است و  پیام عاشورا، پیام مبارزه است، پیام پیروزی خون بر شمشیر است.

وی گفت: امام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. جنگ فقط خونریزی نبود، امام با دم مسیحایی جبهه را تبدیل به دانشگاه کادرسازی کرد.

جلالی  با اشاره به اینکه هشت سال جنگ تحمیلی طراحی شده بود تا انقلاب اسلامی را از بین ببرد، گفت: این در حالی است که رزمندگان اسلام جبهه را تبدیل به صحنه حق علیه باطل کردند و از جان گذشتند تا ایران بماند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان داشت: در فرهنگ عاشورا مفهومی به نام اطاعت از رهبری وجود دارد، امام حسین (ع) وقتی تصمیم گرفت به سمت کربلا حرکت کند، یارانش تابع وی بودند.

وی گفت: مسیری که امام حسین برای رسیدن به هدف یعنی پیروزی خون بر شمشیر طراحی کرده بود منجر به شهادت خود و یارانش شد زیرا مبارزه با ظلم و کفر هدف والای امام و یارانش بود.

 جلالی با بیان اینکه شهدای ما منطق شهادت طلبی داشتند، گفت: شجاعت و نترسیدن از دشمن ضروری است.

وی به اهمیت مولفه های قدرت نرم دفاعی اشاره کرد و افزود: مولفه های قدرت نرم دفاعی از فرهنگ شیعه و فرهنگ جهاد و شهادت استخراج شده که برای کشور بسیار ارزشمند و موثر است.

جلالی اظهار داشت : امروزه بزرگداشت یاد شهدا قدرت نرم معنوی و دفاعی کشور را ارتقا می دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه دفاع مقدس برای ما دستاوردهای زیادی داشته است، گفت: در زمان جنگ ارتش ما به دلیل تغییرات ناشی از سقوط رژیم پهلوی و به هم خوردن سازماندهی دچار آسیب شده بود زیرا ارتش پیش از انقلاب به آمریکا وابسته بود، این در حالی است که امروزه ارتشی داریم که برگرفته از منطق اسلامی است. ارتشی که شهید صیاد شیرازی را تقدیم انقلاب می کند.

سردار جلالی با بیان اینکه سپاه انقلاب اسلامی دستاورد دفاع مقدس است، گفت: سپاه در جنگ متولد شد، رشد کرد و به بلوغ رسید.

وی تاکید کرد: آمریکا بزرگترین دشمنی را با سپاه دارد زیرا به قدرت سپاه پی برده است، سپاه برای کشور ارزشمند است و استوانه دفاع و پاسداری از انقلاب و کشور است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه سپاه محصول دفاع مقدس است، گفت: پس از جنگ صاحب ۲ سازمان نظامی مستحکم و قوی به نام سپاه و ارتش شدیم.

سردار جلالی سومین سازمان نظامی قدرتمند کشور را بسیج دانست و گفت: دفاع مردمی از اهمیت زیادی برخوردار است به این دلیل بسیج متولد شد.

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵