شناسهٔ خبر: 3556920 - سرویس سیاسی
منبع: تابناک | لینک خبر

برگزاری جشن ملی ایرانیان؛

شعار وحدت و یکپارچگی ملت ایران در سراسر کشور طنین‌انداز شد+فیلم

راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۳ همراه با جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور در حال برگزاری است. این مراسم در تهران و همزمان در بیش از ۱۰۰۰ شهر و شهرستان و ۵۰۰۰ روستای سراسر کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -
راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۳ همراه با جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور در حال برگزاری است. این مراسم در تهران و همزمان در بیش از ۱۰۰۰ شهر و شهرستان و ۵۰۰۰ روستای سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، مردم همیشه در صحنه تهران نیز از ساعت ۹:۰۰ صبح از مسیرهای دهگانه به سوی میدان آزادی حرکت کردند. علاوه بر حضور مسئولان کشوری و لشکری و ۴۰۰ میهمان خارجی از ۳۰ کشور جهان، امسال بیش از ۲۶۵ خبرنگار خارجی و ۱۵۰۰ خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی (در تهران) و بیش از ۲۸۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استان های کشور و اکثر شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله ۳۵۰ گروه خبری و تمام شبکه‌های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه‌های استانی کشور در مسیرهای راهپیمایی، مراسم ۲۲ بهمن را در سراسر کشور، پوشش خبری ـ تصویری می‌دهند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و مردم همیشه در صحنه و همچنین مسئولین لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و مهمانان خارجی و تعدادی از علما و شخصیت‌های فرهیخته فرهنگی و سیاسی کشورهای اسلامی در تهران همزمان با سایر نقاط کشورمان برگزار شد.

آغاز با شکوه جشن ملی ایرانیان در سراسر کشور

* یکی از نکات جالب توجه راهپیمایی امروز این بود که نسل چهارمی‌های انقلاب با گرفتن سلفی‌هایی، در صدد برآمدند تا تصاویر جوانان سال ۵۷ را بازنمایی کنند.

* راهپیمایان در طول مسیر راهپیمایی با در دست گرفتن پرچم‌های «لبیک یا رسول‌الله»، دست‌نوشته‌هایی در وصف صفات پیامبر اعظم و سر دادن شعار «لبیک یا رسول‌الله» توهین به ساحت رسو‌ل‌الله را محکوم کردند. همچنین جمعی از راهپیمایان دست‌نوشته‌هایی در دست گرفته‌اند که روی آن به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی نوشته شده بود «من عاشق محمدم».

* مردم حاضر در راه پیمایی ۲۲ بهمن پلاکاردهایی با مضمون «ما تا آخر ایستاده‌ایم» در دست دارند.

* اعضای گروه امداد و نجات کوهستان سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن، مانور هوایی خود را از ساختمان‌های بلند شهر تهران آغاز کردند. این مانور در گروه‌های چندنفره متشکل از امدادگران هلال احمر بر فراز ساختمان‌های بلند در مسیر راهپیمایی در حال انجام است. مانور جمعیت هلال احمر با واکنش و استقبال جمعیت حاضر در راهپیمایی مواجه شد که مانوردهندگان را تشویق می‌کردند.

* جمعی از راه پیمایان که از حوالی چهارراه ولیعصر وارد خیابان انقلاب شدند، ماسک‌هایی روی صورت خود گذاشته بودند. این افراد دست‌نوشته‌هایی به دست گرفته بودند که روی آن نوشته شده بود «دولت به یاری مردم خوزستان بشتابد».

* مردم انقلابی ایران اسلامی صبح امروز در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه تابوت نمادین از داعش در دست داشتند و این تابوت را تشیع می‌کردند.

* راهپیمایان یوم‌الله ۲۲ بهمن با در دست گرفتن پرچم‌های ما برای نبرد بزرگ آماده هستیم و پلاکاردهای دست‌های ما خالی نیست، پاسخ خود را به هر گونه گزینه روی میز ایالت متحده آمریکا اعلام کردند. راهپیمایان تهرانی همچنین با در دست گرفتن تصاویر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حمایت خود را از رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اعلام داشتند.

* مردم تهران با سردادن شعارهایی خواستار اقدام قاطع قوه قضائیه در برابر متخلفان اقتصادی شدند. راهپیمایان تهرانی با پخش پوسترهایی درخصوص فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، خواستار اقدام قاطع قوه قضائیه در برابر متخلفان شدند.

* مردم خوزستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حضور پرشور داشتند. گرد و غبار سنگین و شرایط نامناسب جوی نتوانست مانع حضور پرشور مردم خوزستان در راهپیمایی امسال شود و مردم استان شانه به شانه هم در راهپیمایی حضور پیدا کردند.

بسیاری از مسئولان کشوری و لشکری لحظاتی پیش به جمع تظاهرکنندگان پیوستند.

روحانی: با وحدت و اتحادمان می‌توانیم از همه مشکلات عبور کنیم

دقایقی پیش، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان با حضور در جمع راهپیمایان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر ساله می‌بینیم حضور مردم در خیابان‌ها بیش از سال‌های قبل است و این نشانه این است که مردم ما به آرمان خواهی انقلابشان و راهشان ادامه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه امروز مردم برای عبور از همه مشکلات مصمم هستند، خاطرنشان کرد: ما با وحدت و اتحادمان می‌توانیم از همه مشکلات عبور کنیم و نه تنها کشورمان را به توسعه برسانیم، بلکه حتی به کشورهای همسایه و دیگران نیز کمک کنیم. روحانی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا امروز دست ملت ما بسته است، تصریح کرد: هیچ وقت این طور نبوده است، دست ملت ایران همیشه باز بوده و امروز از همیشه باز‌تر است.

صادق لاریجانی: این حضور یک پیام هم برای مسئولان دارد که برای حفاظت بیشتر از انقلاب دلگرم باشند

آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه پیش از ظهر امروز و در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن به خبرنگاران گفت: امسال نیز حضور مردم مانند همیشه باشکوه بود. وی افزود: این حضور میلیونی مردم برای تمامی ملت‌ها دارای پیام است و پیام به خصوص آن برای مستکبرین و سلطه گران این است که مردم ایران پای نظام خود ایستاده‌اند و برای استقلال و ارزش‌های خود جانفشانی می‌کنند و با فشار و تحریم هم دست از نظام خود و ارزش‌های آن برنمی‌دارند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: تا زمانی که مردم این گونه همدل و همنوا در چنین راهپیمایی‌هایی حضور پیدا می‌کنند و آنچه در ضمیرشان وجود دارد را ابراز می‌کنند، دشمنان قدرت شکست دادن این ملت را نخواهند داشت. رئیس قوه قضائیه گفت: البته این حضور یک پیام هم برای مسئولان دارد که برای حفاظت بیشتر از انقلاب دلگرم باشند.

محسن رضایی: این حضور مردم به این معناست که ما بر ارزش‌های انقلاب خود ایستادیم

محسن رضایی، دﻗﺎﯾﻘﯽ پیش از تقایع یادگار امام ﺑﻪ ﺳﯿﻞ ﺧﺮوﺷﺎن و غرورآفرین ﻣﺮدم ﭘﯿﻮﺳﺖ و ﻫﻤﺮاه آﻧان به ﺳﻮی ﻣﯿﺪان آزادی، ﻣﯿﻌﺎدﮔﺎه راﻫﭙﯿﻤﺎﯾﯽ ۲۲ ﺑﻬﻤﻦ در ﺣﺎل ﺣﺮﮐﺖ اﺳﺖ. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع راهپیمایان تهرانی اظهار داشت: باید سریع‌تر مذاکرات به نتیجه برسد و مسائل مربوط به تولید کشورمان که در بلاتکلیفی قرار دارد، زود‌تر مشخص شود. وی درباره پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: این حضور مردم به این معناست که ما بر ارزش‌های انقلاب خود ایستادیم و این نعمت بزرگ را از دست نمی‌دهیم.

رضایی افزود: توافق سیاسی یک شکلات محسوب می‌شود و مسائل ما را خیلی حل و فصل نمی‌کند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: البته در مورد مذاکرات هسته‌ای به اندازه کافی صحبت شده و نقاط اختلاف توافق روشن است. وی با بیان اینکه نباید بیش از این وقت تلف کرد، گفت: اگر مذاکرات سریع‌تر به توافق برسد، مسائل مربوط به تولید داخلی سریع‌تر مشخص می‌شود.

جهانگیری:مسئولان می توانند با تکیه بر مردم از بسیاری از مشکلات عبور کنند


اسحاق جهانگیری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، همواره از پشتیبانی مردم برخوردار بوده و یکی از مهم‌ترین سرمایه‌هایی که در اختیار نظام جمهوری اسلامی بوده، همین اعتماد مردم و حمایت از نظام جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف به خصوص در مقطع فعلی است که در داخل و عرصه بین المللی با مسائل جدی روبه رو هستیم. وی ادامه داد: در منطقه کشورهای اسلامی دچار آشوب‌ها و بحران‌های جدی هستند و ایران به عنوان لنگرگاه با ثبات منطقه نیاز است نقش جدی تری برای حل مسائل منطقه‌ای و بین المللی ایفا کند. حضور مردم در صحنه، مهم‌ترین پشتوانه‌ای است که مسئولان نظام می‌توانند با اتکا به آن کشور را از بسیاری از مشکلات عبور دهند. معاون اول رئیس جمهور گفت: مسئولان می‌توانند با تکیه بر مردم از بسیاری از مشکلات عبور کنند.

هاشمی شاهرودی: برای مقابله با استکبار جهانی در راهپیمایی حاضر شدیم

هاشمی شاهرودی، عضو مجلس خبرگان در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: برای مقابله با استکبار جهانی در راهپیمایی حاضر شدیم تا عزت مردم را نشان دهیم و عزت بیشتری در انقلاب ایجاد شود. وی در رابطه با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: تیم هسته‌ای با قدرت بیشتری برای مذاکره می‌رود و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، زیر بار حرف استکبار نمی‌رود و حق ملت را حفظ می‌کند. هاشمی شاهرودی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در انجام مذاکرات یک مرحله‌ای گفت: مذاکرات یک مرحله‌ای درست است، زیرا اگر مذاکرات در چند مرحله صورت گیرد، استکبار با نیرنگ سعی می‌کند از راه‌های مختلف مانند برنداشتن تحریم مسائلی را برای ما ایجاد کند.

ظریف: مردم ایران با مقاومتشان به دنیا نشان دادند که زیر بار ذلت نخواهند رفت


محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، امروز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات مقام معظم رهبری درباره توافق یک مرحله‌ای با گروه ۱+ ۵ عنوان کرد: دیدگاهی که بنده در مذاکرات دنبال می‌کردم، همین بوده و خوشحالم که نظر مقام معظم رهبری نیز همین است.

وزیر خارجه در پاسخ به اینکه آیا تا پایان سال جاری توافق حاصل می‌شود یا نه، اظهار داشت: رسیدن به توافق مستلزم اراده سیاسی طرف مقابل است و اگر این اراده باشد، همین الان می‌توان توافق کرد؛ اما اگر طرف مقابل اراده نداشته باشد ده سال هم مذاکره کنیم به نتیجه نمی‌رسیم. ظریف در پاسخ به اینکه حمایت مقام معظم رهبری و مردم چه کمکی به شما در مذاکره می‌کند، عنوان کرد: خوشحالیم که مردم خوب ما همواره در کنار تیم مذاکره کننده بودند و وام‌دار مقام معظم رهبری هستیم. ظریف در خصوص حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز اضافه کرد: مردم ایران با مقاومتشان به دنیا نشان دادند زیر بار ذلت نخواهند رفت و همیشه در حال پیشرفت هستند.

وی یادآور شد: آنان که دستشان بسته است، کسانی هستند که با فشار قصد به زانو درآوردن ملت ایران را دارند که هیچ وقت هم نمی‌توانند به این هدف برسند. رئیس دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات مقامات آمریکایی نیز گفت: این مواردی است که برای خوشایند طرف‌های خود عنوان می‌کنند و تازگی ندارد. وزیر خارجه درباره مبارزه با تروریسم نیز عنوان کرد: آن‌ها باید از خود بپرسند که تروریسم دولتی در سرزمین‌های اشغالی علیه مردم فلسطین چه کاری انجام می‌دهد که باید به این مسأله رسیدگی شود. رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص آنچه مقابله با گروه‌های تروریستی نامیده می‌شود نیز خاطرنشان کرد: مشخص است چه کسی از تروریسم داعش حمایت کرده است.

وی اضافه کرد: من در نامه‌ای به ‌بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ضمن اینکه پیام رهبری را فرستادم، ضرورت توجه به اینکه غرب نیاز دارد، این مسأله را بررسی کند که چرا افراطی‌ها از محیط غرب بیرون می‌آیند و آن‌ها را که گردن می‌زنند، دست پروده غرب هستند، یادآور شدم.

ویدئوی «تابناک» مشتمل بر تصاویری از روزهای پرشور انقلاب ۵۷ و روز پرشور مردم انقلابی در ۲۲ بهمن ۹۳ را مشاهده کنید.

دانلود ویدئوی کوتاه از راهپیمایی 57 تا راهپیمایی 93