شناسهٔ خبر: 355163 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الجزيره انگليسي واکنشها به کتک زدن نوجوان فلسطيني آمريکايي را بررسي کرد

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/04/15
00:34:03.12
الجزیره انگلیسی در گزارشی به بررسی واکنشها به کتک زدن نوجوان فلسطینی آمریکایی به دست نظامیان صهیونیست پرداخت.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، تصاویر مربوط به کتک زدن دو مامور اسرائیلی به یک نوجوان فلسطینی آمریکایی پانزده ساله به نام طارق ابوخضیر به سرعت در اینترنت منتشر شد. البته پلیس اسرائیل می گوید این تصاویر به درستی واقعیت را نشان نمی دهد. این تصاویر نشان می دهد ماموران اسرائیل در حالی طارق را کتک می زدند که دستانش بسته بود و هیچ مقاومتی از خود نشان نمی داد. این اتفاق پنج شنبه گذشته پس از تظاهرات گسترده در بیت المقدس در اعتراض به قتل پسرعموی طارق رخ داد. محمد ابوخضیر پسرعموی شانزده ساله طارق جسدش سوزانده شده بود. ظاهرا شهرک نشینان اسرائیلی او را در حالیکه زنده بوده آتش زده و کشته اند. درباره طارق نیز گفته می شود پلیس اسرائیل او را تا پنج ساعت به بیمارستان منتقل نکرد. خانواده اش می گویند بینی و فک او شکسته بود و چشمانش متورم شده بود و نمی توانست صحبت کرد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به شدت از این گزارش ناراحت شده و خواستار تحقیقات سریع و شفاف و موثق درباره این حادثه و مسئولیت پذیری کامل درباره هر گونه استفاده بیش از حد از زور شده است. مقامات اسرائیلی می گویند تحقیقات را درباره این اتفاق شروع کرده اند. والدین او امیدوار بودند تابعیت آمریکایی او شرایط را متفاوت می کرد. مادر طارق گفت ما آمریکایی هستیم و احساس می کنیم آزادی بیشتری داشته باشیم و از حمایت بیشتری برخوردار باشیم.
پدر طارق هم گفت ما که آمریکایی بودم با ما این طور رفتار شد، بیچاره محمد ابوخضیر پسرعموی طارق که با بیرحمی کشته شد و تابعیت آمریکا را هم نداشت.
یک گروه حقوق بشری محلی گفت طارق یکی از یازده فلسطینی بود که همزمان بازداشت شدند و اکثر آنها کودک بودند. در چند هفته گذشته و پس از ناپدید شدن و پیدا شدن اجساد سه شهرک نشین جوان اسرائیلی در کرانه باختری ، صدها فلسطینی بازداشت شده اند.
00:36:03.06