شناسهٔ خبر: 35447523 - سرویس اجتماعی
منبع: مشرق | لینک خبر

آخرین وضعیت اجرای پروژه "پل گیشا" تشریح شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت اجرای پل گیشا توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، صفا صبوری دیلمی پس از این بازدید از پروژه زیرگذر کوی نصر در جمع خبرنگاران گفت: ما در پروژه زیرگذر نصر سه سطح تعریف کرده‌ایم؛ یک سطح در منفی یک است که زیرگذر شرق به غرب است و زمان بندی تحویل آن خرداد 99 در نظر گرفته شده بود که با توجه به فعالیت فشرده‌تر پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال این زیرگذر افتتاح شود.

وی افزود: سطح صفر مربوط به تردد خودروها در بزرگراه شهید چمران به سمت شمال و جنوب و نیز غرب و شرق و حرکت خودروها از بزرگراه جلال آل احمد به سمت شمال و جنوب یا دوربرگردان‌ها بود که در این بخش طبق قولی که داده بودیم پروژه افتتاح خواهد شد و مردم از اول مهر می‌توانند از آن استفاده کنند. در سطح بعد نیز قرار است قسمتی از پل قدیمی دوباره نصب شود و به عنوان پیاده‌راه و مسیر دوچرخه مورد استفاده قرار گیرد که طبق برنامه این بخش تا پایان سال 99 تحویل داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این که 80 درصد پروژه در سطح صفر اجرا می‌شود، گفت: تردد خودروها با اجرای پروژه در سطح صفر حتی بهتر از قبل خواهد بود؛ چرا که عرض بزرگراه شهید چمران به واسطه برداشته شدن پایه‌های پل قدیمی عریض‌تر می‌شود و تردد خودروها راحت‌تر انجام خواهد شد.

صبوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم محدوده کوی نصر از حذف معبر ورودی به این خیابان از روی پل معترض هستند، افزود: ورودی گیشا حذف نشده است، اما از آنجا که در مطالعات کارشناسی مشخص شد که اگر معبر پابرجا بماند ترافیک ورودی به گیشا با توجه به باز شدن قسمت بالای خیابان خیلی شدیدتر خواهد شد، کارشناسان ساختن معبری از زیرگذر به کوی نصر را به صلاح ندانستند. باید قبول کنیم که کوی نصر محله‌ای مسکونی است و وارد کردن ترافیک عبوری به این خیابان برای مردم این محل دردسر بیشتری درست می‌کند و اتفاقا فکر می‌کنم مردم گیشا حتی الان که ورودی به کوی نصر مسدود است، راحت‌تر از قبل زندگی می‌کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره راه‌های ورود به کوی نصر بعد از ساخت زیرگذر عنوان کرد: بعد از خروج از تونل شرقی - غربی خیابان فاضل دسترسی‌هایی به کوی نصر ایجاد خواهد شد و یک دور برگردان روی بزرگراه شهید چمران شمال هم ایجاد می‌شود که خودروها می‌توانند قبل از بزرگراه شهید حکیم و در حدود بوستان گفت و گو از آن دور بزنند و به گیشا وارد شوند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید کارگاه‌های عمرانی کوچک‌تر نخواهند شد، عنوان کرد: هر کارگاه ساختمانی قطعاً در اطراف خود ترافیک ایجاد می‌کند؛ از پاییز سال گذشته که آقای حناچی مسئولیت شهرداری را به عهده گرفتند دستور ویژه دادند که کارگاه‌های ساختمانی حداقل فضا را داشته باشند. ما این دستور را اجرا کرده‌ایم و در تمام کارگاه‌ها این قاعده رعایت می‌شود. تاکنون نیز بیش از 120 هزار متر مربع از مساحت کارگاه‌های عمرانی کاسته و به فضای شهری اضافه شده است.

صبوری درباره اعتبار این پروژه‌ها گفت: برای اعتبار پروژه‌های اصلی دستور ویژه شهرداری را داریم و شورای شهر تمامی اعتبارات ما را تصویب کرده و شهرداری هم تلاش می‌کند که اعتبار این پروژه‌ها تامین شود.