شناسهٔ خبر: 35265190 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس بر ادامه مقاومت علیه دشمن صهیونیستی تاکید کرد

غزه- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وعده انتخاباتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را بیانگر سیاست‌های خصمانه اسرائیل علیه ملت فلسطین، سرزمین و سرنوشتش دانست و با تاکید بر ادامه مقاومت این وعده را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

فوزی برهوم" سخنگوی جنبش حماس شب گذشته در واکنش به وعده انتخاباتی نتانیاهو و اظهارات او در مورد کرانه باختری گفت: اظهارات نتانیاهو مبنی بر ملحق کردن شهرک‌ها در کرانه باختری و دره اردن،‌ چیزی از حقایق را تغییر نخواهد داد و هرگز مقاومت روزافزون ملت فلسطین در برابر اشغالگران و طرح‌هایشان را متوقف نخواهد کرد.

وی اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت فلسطین ، تلاش برخی کشورهای منطقه برای عادی سازی روابط با دشمن، عمکلرد تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و ادامه همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر، سرکوب مقاومت و اصرار بر مذاکرات بیهوده را مشوق نتانیاهو برای مطرح کردن این وعده انتخاباتی دانست.

برهوم گام‌های عملی و مسئولانه از سوی تمام گروه‌های فلسطینی در قبال اظهارات نتانیاهو را خواستار شد و گفت، باید ادامه انواع مختلف مبارزه و مقاومت با راهبرد ملی پیش برود و تشکیلات خودگردان نیز باید همکاری امنیتی با تل‌آویو و ادامه پیگرد اعضای مقاومت را متوقف سازد.

"ببنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز  اعلام کرد، در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل ملحق می سازد و علاوه بر این "دره اردن" و شمال "بحر المیت"را تحت حاکمیت می گیرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که الحاق این منطقه گام اول پس از پیروزی در انتخابات خواهد بود و در اقدامات بعدی پس از رونمایی از طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بخش‌های دیگری از فلسطین را نیز الحاق خواهد کرد.
در نخستین واکنش ها به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، قطر از اظهارات نتانیاهو درباره الحاق غور اردن و شمال بحر المیت به سرزمین های اشغالی انتقاد کرد.

عربستان سعودی هم ضمن محکوم کردن وعده نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی، خواستار نشست فوری وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی شد.