شناسهٔ خبر: 34319582 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

مشاهده آثار ریزگرد در خلیج گرگان

استاندار گلستان گفت: آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به 10 هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شده و آثار ریزگرد به خوبی در خلیج قابل مشاهده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: سواحل استان گلستان بهترین شرایط را برای ورزش های آبی دارد.
وی با اشاره به وضعیت نگران کننده خلیج گرگان گفت: آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به 10 هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شده و آثار ریزگرد به خوبی در خلیج قابل مشاهده است.
استاندار گلستان گفت: با وجود شرایط فعلی اگر تمام خلیج خشک شود شرایط به سمتی خواهد رفت که مجبور به تخلیه و جابجایی گرگان خواهیم شد.
حق شناس بیان کرد: رایزنی‌هایی را برای انتخاب راه حل نجات خلیج گرگان با سازمان حفاظت محیط زیست داشته‌ایم که روز شنبه در جلسه کارگروه سواحل استان راهکارهای مربوط به خلیج گرگان بررسی خواهد شد.

حق‌شناس گفت: در جلسه‌ای که با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست داشتم به ویگفتم که شما در احیا دریاچه ارومیه مسوول احیا بودید و آنجا پنج هزار کیلومتر مساحت داشت بخاطر سدهای ایجاد شده در مسیر دریاچه خشک شد و میلیاردها تومان خرج کردید که دریاچه را احیا کنید که به معنی واقعی این اتفاق نیافتاد و به دلیل بارش‌ها و سیل‌های اخیر این دریاچه کمی جان گرفت و با این وجود هنوز به سطح قبلی هم نرسیده است.

وی اضافه کرد: ما به عنوان مسوولان استان نمی‌توانیم اینجا بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و کاری برای نجات خلیج نکنیم و باید راهکارهای مختلف را با جدیت پیش ببریم تا شاهد خشک شدن بیشتر خلیج نباشیم و خلیج را احیا کنیم.

 

عدم توانایی دولت برای تامین کمبود تخت‌های بیمارستانی در گلستان

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: تا پایان سال 1404 استان گلستان 3 هزار و 793 تخت بیمارستانی را باید تامین کند که در واقع کمبود این میزان تخت بیمارستانی در استان گلستان وجود دارد و این برابری می‌کند با کل تخت‌های بیمارستانی موجود در استان که در چهار دهه گذشته برای استان تامین شده است.

حق‌شناس تاکید کرد: در 6 سال آینده باید سالیانه 632 تخت بیمارستانی باید در استان گلستان تامین شود در حالی که در حال حاضر در استان گلستان 2 هزار و 729 تخت بیمارستانی وجود دارد.

وی ادامه داد: به طور قطع تامین این میزان تخت بیمارستانی با بودجه‌های فعلی قابل انجام نیست و اگر امروز کلنگ یک پروژه را بر زمین بزنیم شاید در 6 سال آینده بتوانیم یک بیمارستان را به بهره‌برداری برسانیم و در این شرایط نیاز است بخش خصوصی و خیران سلامت را با قوت بیشتر وارد عرصه کنیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: هیچ دستگاهی در این جمع متخصص‌تر و ذیصلاح‌تر از دانشگاه علوم پزشکی برای جذب سرمایه‌گذار نیست و یکی از مصوبات جلسه این است دانشگاه علوم پزشکی گلستان ظرف سه ماه آینده نتایج عملکردش برای جذب سرمایه‌گذار را ارائه دهد.

انتهای پیام/83004