به گزارش ایلنا، پیمان سنندجی با اشاره به اینکه در روند نوسازی مینیبوسهای فرسوده طی دو سال گذشته تمامی مینیبوسهای پایتخت با ون و تاکسی جایگزین شدند گفت: با توجه به ظرفیت به وجود آمده برای تامین مینیبوس، احیا و راهاندازی خطوط مینیبوس شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.
وی از شناسایی ٤٨ خط مینیبوس در سطح شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: ١١٧ دستگاه مینیبوس خریداریشده در ٤ خط راهاندازی شده مینیبوس بهکارگیری شدهاند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران ٣ خط راهاندازی شده را در محورهای میدان شهید کلاهدوز - بلوار هجرت، میدان رسالت - کوهک، پایانه مترو وردآورد - دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد.
سنندجی با بیان اینکه ١٣ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید خریداریشده در خط ١ و ٧ سامانهی اتوبوسهای تندرو بهکارگیری شدهاند گفت: اتوبوسهای تندرو نقش بسیار پررنگی در جابهجایی شهروندان دارند، بهگونهای که روزانه بیش از ٣٠٠ هزار مسافر توسط خط ٧ و ٢٥٠ هزار مسافر بهوسیلهی خط ١ BRT جابهجا میشوند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در ادامه به درخواست شهروندان مبنی بر فعال کردن سیستمهای خنککننده بیآرتیها پاسخ داد و گفت: تمامی اتوبوسهای دوکابین سامانهی تندرو، مجهز به کولر و سیستم خنککننده هستند و تنها ٧٠٠ دستگاه اتوبوس تککابین در پایتخت کولر ندارند.
به گزارش روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ به گفتهی سنندجی تمامی اتوبوسها در ابتدای خط با کولر روشن حرکت میکنند، اما ممکن است در حین حرکت به دلیل فرسودگی و حجم فشار وارده، کولر آن خراب شود که در این موارد نیز نمیتوان در لحظه اتوبوس را از خط خارج کرد و باید تا پایان خط ادامه مسیر داده و سپس از خط خارج شود.
∎