شناسهٔ خبر: 33634592 - سرویس اقتصادی
منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ساخت ۱۰۰ هزار مسکن برای نیروهای مسلح

تفاهم نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بین وزرای راه و شهر سازی و دفاع امضا شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
بر اساس این تفاهم نامه شناسایی و معرفی کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح  فاقد مسکن واجد شرایط به عهده وزارت دفاع است. 
 
 
برای ساخت این واحدها از ظرفیت‌ های قرارگاه‌های سازندگی و شرکت های نیروهای مسلح و پیمانکاران دارای صلاحیت استفاده خواهد شد.
 
در این تفاهم‌نامه مقرر شده تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت برای تأمین منابع مالی این پروژه در نظر گرفته شود.
 
مدت زمان اجرای این پروژه از سوی وزارت راه سه سال است.
 
وزیر راه و شهرسازی پیش از امضای تفاهمنامه گفت: 100 هزار واحد مسکونی در  اراضی نیروهای مسلح ساخته می شود و هر کجا نیازی به واحد مسکونی باشد و زمینی وجود نداشته باشد وزارت راه و شهرسازی از اراضی خود برای ساخت مسکن استفاده می کند.

محمد اسلامی افزود: برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی یک گام جدید برای افزایش ظرفیت عرضه در کشور است که با توجه به این برنامه، تا امروز ساخت  140 هزار واحد در کشور آغاز شده است و در روزهای اینده تفاهم نامه بیشتری را در جهت ساخت واحد مسکونی امضا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در راستای تکمیل 400 هزار واحد مسکونی به زودی ساخت 110 طرح را با حضور ریاست جمهوری آغاز خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ساخت 100 هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح،  کار متفاوتی نسبت به تکمیل و ساخت 400 هزارواحد است و به خانه دارشدن مردم  کمک می کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی از اراضی نیروهای مسلح  استفاده می شود و در جایی که نیاز به ساخت مسکن باشد وزارت راه و شهرسازی از اراضی خود برای ساخت واحد مسکونی استفاده می کند.

اسلامی بیان کرد: در بخش تسهیل گری ساخت واحدهای مسکونی، بانک های عامل 80 درصد هزینه مورد نیاز احداث  واحدها را به سازندگان پرداخت می کند و این تسهیلات قابل انتقال به خریداران است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا میزان عرضه مسکن را با میزان رشد تقاضا متناسب کنیم گفت: براساس امار رسمی در سال97؛ 545 هزارازدواج در کشور ثبت شده است که باید تولید مسکن با این میزان متناسب باشد.

وی تصریح کرد: باید مکان یابی برای واحدهای مسکونی مناسب باشد تا زندگی مناسبی را با شرایط اسلامی برای مردم فراهم کنیم.
اسلامی بیان کرد: برای احداث100 هزار واحد مسکونی ،محدودیتی در شهرها قائل نشده ایم با توجه به مصوبات؛ 25 شهر قوانین خروج پادگان ها را در دستور کار دارد که این شهرها در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: در طرح اقدام ملی 80 درصد تسهیلات ساخت  با نرخ 18 درصد به سازندگان پرداخت می شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شدت بخشیدن به جریان تولید مسکن در اولویت ما است و از تمام توان خود استفاده می کنیم، هدف ما قشر متوسط  و پایین جامعه هستند.
 
 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم گفت: تامین مسکن برای نیروهای مسلح همیشه جاری است و ساخت 100 هزار واحد مسکونی به برنامه های جاری نیروهای مسلح اضافه می شود.

امیر سرتیپ امیر حاتمی با بیان اینکه مسکن دغدغه ای مهم برای اقشار جامعه است، گفت: ساخت مسکن  برای دولت و شخص ریاست جمهوری در اولویت قرار دارد و نیروهای مسلح تلاش می کنند تا به این موضوع کمک کنند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جزو افراد زحمت کشی هستند که بی ادعا و بدون سرو صدا سخت ترین کارهای جامعه را انجام می دهند و همچنین کارکنان  نیروهای مسلح امنیت سازان کشور هستند که با در دست گرفتن جانشان که عزیز ترین سرمایه شان است در کشور خدمت می کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه همه مجموعه های نیروهای مسلح از تمام ظرفیت های خود استفاده می کنند تا به  تامین مسکن کمک کنند همچنین از ظرفیت های وزارت مسکن و بانک ها استفاده خواهد شد تا این امر محقق شود.
 
وی افزود: حتما از ظرفیت ها برای تولید مسکن برای مردم استفاده خواهد شد و به رونق تولید واشتغال کمک خواهد شد تا با همکاری صمیمانه در این 2 سال باقی مانده از دولت ،گام موثری برای تامین مسکن برداریم.
 
وی ادامه داد: کارگروه مشترکی برای ساخت 100 هزار واحد وجود دارد که از یک طرف نیازها را برطرف می کند و از طرفی برای ساخت واحدها  تعاملات را با سایرین برقرار می کند .
 
وی بیان کرد: این تفاهم نامه 3 ساله است اما همه عزم خود را جزم کردیم تا اکثریت کار در 2 سال باقی مانده دولت انجام شود.
 
تامین مسکن، تابع مولفه های متعددی است که تلاش می کنیم مراحل اختصاص زمین ،کسب مجوز ساخت و اماده سازی به سرعت انجام شود.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما طرح کلی تری در نیروهای مسلح برای مسکن دار شدن کارکنان داریم که بخشی از طرح حکمت است تا کارکنان با 15 سال خدمت بتوانند صاحب خانه شوند و اکنون عقب افتادگی در این طرح با ساخت 100 هزار واحد مسکونی جبران می شود.