شناسهٔ خبر: 33447112 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقال سر نشینان نفت کشهای حادثه دیده به جاسک

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۴۴ نفر دریانورد خارجی کشتی‌های حادثه در دریای عمان با هماهنگی مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان نجات یافتند.

صاحب‌خبر -
حادثه آتش سوزی دو فروند نفتکش خارجی عبوری در دریای عمانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خلیج فارس، اله مراد عفیفی پورافزود: امروز پنجشنبه (۲۳ خرداد ۹۸) یک فروند کشتی تانکر به نام FRONT ALTAIR با پرچم جزایر مارشال از مبدا الرویس قطر در حال حرکت به سمت تایوان بود که در ساعت ۸:۵۰، این نفتکش در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک واقع در مسیر بین المللی تردد کشتی‌ها با طول ۲۵۱ متر و محموله اتانول از ناحیه میانی بدنه شناور دچار آتش سوزی شد.
وی افزود: فرمانده کشتی پس از سانحه آتش سوزی، به خدمه اعلام ترک کشتی می‌دهد که با اقدام سریع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (Mrcc) هرمزگان مستقر در بندر شهید رجایی، تعداد ۲۳ نفر پرسنل تانکر سانحه دیده توسط شناور عبوری به نام هیوندای دوبی نجات داده شدند این دریانوردان تحویل شناور ناجی اعزامی از بندر جاسک شدکه هم اکنون این ۲۳ نفر به بندرجاسک که نزدیکترین بندر به حادثه است، منتقل شده اند.
عفیفی پور گفت:  یکساعت بعد و در ساعت ۹:۵۰شناور تانکر KOKUKA COURAGEOS با پرچم پاناما در فاصله ۳۰ مایلی بندر جاسک در مسیر بین المللی تردد کشتی‌ها دچار حریق شد.
وی ادامه داد: این شناور از بندر الجبیل عربستان با محموله متانول در حال حرکت به سمت سنگاپور بود.
عفیفی پور گفت : با هماهنگی مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان توسط یدک کش عبوری خارجی به نام COSTAL ACE بیست و یک نفر از خدمه این شناور نجات داده شدند.
وی افزود: شناور ناجی پس از تخلیه نفرات شناور اول در بندر جاسک، نفرات شناور دوم را منتقل کرد
عفیفی پور افزود : بالگرد با همراهی کارشناسان مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان و Isps (مرکز امنیت دریانوردی) مستقر در بندر شهید رجایی برای ارزیابی بیشتر به موقعیت اعزام شدند.
حادثه آتش سوزی دو فروند نفتکش خارجی عبوری در دریای عمان
حادثه آتش سوزی دو فروند نفتکش خارجی عبوری در دریای عمان