شناسهٔ خبر: 31352207 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

دادستان تهران خبر داد

تشکیل اولین پرونده در رابطه با گوشت در شعب ویژه

صاحب‌خبر -

دادستان تهران از تشکیل اولین پرونده در رابطه با گوشت قرمز در شعب ویژه خبر داد و گفت: در این رابطه دو نفر از ستاد تنظیم بازار استان تهران، و دو نفر از سایر دستگاه‌های مرتبط با تأمین و توزیع گوشت بازداشت شده و پرونده آنان در حال تکمیل تحقیقات است. به گزارش ایسنا، جعفری دولت‌آبادی  درچهارمین نشست کمیته مقابله با گران‌فروشی در دادستانی تهران  با انتقاد از افزایش دوباره قیمت خودرو اظهار داشت: ‌پس از حماسه آفرینی مردم در روز 22 بهمن ماه انتظار می‌رفت دستگاه‌های دولتی هوشمندی به خرج دهند و در صدد گران کردن کالاها نباشند ولی شوک‌هایی در بازار خودرو رخ داد و قیمت‌هایی اعلام شد که زیبنده ملتی که در راهپیمایی 22 بهمن این­گونه باشکوه شرکت کردند، نبود.
وی افزود: ممکن است نرخ‌های خودرو واقعی نباشد اما زمان‌شناسی هنری است که توجه به آن برای حکمرانان ضروری است. دادستان تهران خاطر نشان کرد: اگر اخبار منتشره در کشور از جمله خبرها پیرامون گوشت قرمز مدیریت نشود، موجب نگرانی مردم خواهد شد. این که فرضا اعلام می‌شود دو هزار دام زنده وارد کشور شده و مسؤول دیگری رقم دیگری را اعلام کرد و این که برخی سایت‌ها مدعی شدند که چندصد گوسفند در این میان گم شده است،‌ قابل توجیه نیست؛ چرا که به نوعی تضعیف مدیریت اجرایی کشور است و نباید اجازه داد آمارهای متضاد توسط مسؤولین دستگاه­ها اعلام شود. در مورد اخیر نیز عده­ای روی این موج سوار شدند و از این ماجرا برای تشویش اذهان عمومی و شبهه افکنی استفاده کردند. دادستان تهران در واکنش به خبر صادرات دام گفت: در سومین جلسه کمیته مقابله با گران­فروشی اعلام شد که صادرات گوشت قرمز و مرغ ادامه دارد و مطابق پیگیری‌های صورت گرفته و استعلام انجام شده از سازمان گمرک کشور، تایید شد که تا آذرماه سال جاری صادرات  دام از کشور ادامه داشته است که این امر علی‌رغم تاکید در جلسه قبلی، وجود مشکلات در توزیع گوشت و افزایش قیمت آن در داخل، حتی با وجود توجیه اقتصادی نوعی بی­توجهی محسوب می‌شود. وی با ذکر این که این وضعیت در رابطه با سایر اقلام نیزصدق می‌کند و با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، این گونه امور باید مدیریت شود،
افزود: مردم نمی‌پذیرند که دام داخلی را صادر و از خارج گوشت وارد شود و انتشار این­گونه اخبار موجب کاهش اعتماد مردم به مسؤولان خواهد شد.