شناسهٔ خبر: 30805344 - سرویس فرهنگی
منبع: ایرنا | لینک خبر

ماجرای عکس شهید اوریات در کنار نوزاد 9ماهه اش

تهران-ایرنا- همسر شهید احمد اوریات در ویژه برنامه «در کوی نیکنامان» از ماجرای وصیت عجیب همسرش صحبت کرد که آخرین خواسته او بعد از شهادت، گرفتن یک عکس با نوزاد 9 ماه‌اش بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، یکصد و سی و هفتمین نشست در کوی نیکنامان با حضور خانواده‌های معزز شهیدان احمد اوریات و رضا کشوری‌پسند امروز در این فرهنگسرا برگزار شد.
احمد اوریات متولد یکم فروردین 1342 در تهران، 23 فروردین 1366 در منطقه شلمچه عملیات کربلای 8 و رضا کشوری پسند متولد 17 فروردین 1340 در تهران، 20 شهریور 1360 در کرخه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
همسر شهید اوریات در این برنامه گفت: از ایشان یک فرزند به یادگار مانده که اکنون 32 ساله است، وقتی که احمد به شهادت رسید، پسرم 9 ماه بود. او همیشه می‌گوید که هیچ وقت پدرم را نفهمیدم اما وجودش را در تک‌تک کارها و اعمالم احساس می‌کنم.
وی افزود: خود من هم این‌گونه هستم، همیشه در تمام سختی‌ها و خوشحالی‌ها، حضور احمد را در کنارم احساس می‌کنم. ما نباید هیچ وقت شهدا را فراموش کنیم. فرزندان ما باید بدانند که چه کسانی برای آرامش امروز آنان، جانشان را فدا کردند، اینکه امروز می‌توانیم سرمان را بالا می‌گیریم، از صدقه سر شهدا است.
همسر شهید اوریات در پاسخ به این سوال که آیا اکنون هم اجازه می‌دادید ایشان به جبهه برود یا خیر، اظهارداشت: باید بگویم که شهدا تصمیم خود را گرفته بودند و نیاز نبود از کسی اجازه بگیرند. شهدا توسط کس دیگری انتخاب می‌شوند و ما در این بین نقشی نداریم.
وی گفت: خاطرم هست قبل از اینکه ایشان برای آخرین بار به جبهه برود، مرخصی آمده بود. نیمه شب دیدم در پشت‌بام مشغول دعاکردن است، از او دلیل این کار را پرسیدم و گفت که در عالم رویا دیدم که تمام آسمان نام من را صدا می‌زدند. همان‌جا بود که فهمیدم این آخرین دیدار است و بازگشتی در کار نیست.
این همسر شهید، خاطره‌ای عجیب از شهید اوریات را بیان کرد و افزود: در مدت زمانی که فرزندمان به دنیا آمده بود، ایشان چند بار برای مرخصی به تهران بازگشت. در جریان یکی از این مرخصی‌ها، از ایشان درخواست کردم که تعدادی عکس با فرزندمان بگیرد اما اصلا قبول نکرد. یک حلقه 36 تایی عکس گرفته شد بدون آن که ایشان در کنار فرزندش ایستاده باشد.
وی ادامه داد: جالب است که ایشان در آخرین وصیت خود به یکی از بستگان، سفارش کرده بود که آخرین عکسش را بعد از شهادت در کنار فرزندش بگیرند، ما هم براساس وصیت ایشان عمل کردیم و آخرین عکس ایشان قبل از تدفین، در کنار فرزندش گرفته شد؛ پدر شهید در کنار نوزادی 9 ماهه.
سخنرانی مذهبی حجت‌الاسلام و المسلمین حمید وحیدی، قرائت دعای پر فیض زیارت عاشورا و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) و تجلیل از خانواده‌های شهیدان کشوری پسند و اوریات از دیگر بخش های ویژه برنامه در کوی نیکنامان بود.
این ویژه برنامه با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرور آموزه‌های دینی مناسبتی، ترویج سبک زندگی شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و شهدا، ترویج باورهای دینی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه هر هفته در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
تهرام/7245//1348