شناسهٔ خبر: 29841960 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

انصارالله یمن: بندر الحدیده باید منطقه بی طرف باشد

تهران - ایرنا - 'محمد عبد السلام 'مذاکره کننده ارشد 'هیات انصارالله' یمن در مذاکرات صلح سوئد تاکید کرد که بندر 'الحدیده' در غرب این کشور باید منطقه بی طرف اعلام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه خبرگزاری 'رویترز' ، عبدالسلام مذاکره کننده ارشد هیات انصارالله در مذاکرات سوئد تاکید کرد که راه حل سیاسی باید شامل مرحله انتقالی دارای چارچوب زمانی مشخص باشد.
وی افزود: جنبش انصارالله با پیشنهاد ایفای نقش سازمان ملل در اداره فرودگاه صنعا پایتخت یمن به دلیل تلاش های این سازمان به منظور بازگشایی این فرودگاه موافقت کرده است .
وی خواستار تشکیل حکومت انتقالی با مشارکت همه احزاب سیاسی در یمن شده است.
عبدالسلام افزود: آزادی اسرا نیز همچنان در مذاکرات صلح سوئد درباره پایان جنگ در یمن مورد بحث و بررسی قرار دارد.
'مارتین گریفیتس' فرستاده سازمان ملل به یمن مذاکرات صلح سوئد درباره بحران یمن را فرصتی برای پیشبرد عملیات خاتمه جنگ در این کشور دانست و از توافق طرف های بحران درباره تبادل اسرا خبر داد.
این در حالی است که 'عبدالکریم السدعی' فرمانده نیروهای طرفدار 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن مدعی شد که در صورت شکست مذاکرات صلح سوئد، انصارالله با واکنش نظامی شدیدی مواجه خواهد شد.
چهارمین دور از مذاکرات صلح یمن از پنجشنبه گذشته با حضور طرف های یمنی به همراه گریفیس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد به مدت یک هفته آغاز شد.
این دور از مذاکرات که قرار بود، ششم سپتامبر (15 شهریورماه) در ژنو سوئیس برگزار شود، با کارشکنی سعودی و امارات به تعویق افتاد.
دور نخست و دوم این مذاکرات سال 2015 (94) در سوئیس و دور سوم آن سال 2016 (95) به مدت سه ماه در کویت برگزار شد که آن هم با کارشکنی کشورهای ائتلاف از جمله عربستان و امارات کار به جایی نبرد.
خاورم** 1453**1651