شناسهٔ خبر: 29813021 - سرویس استانی
منبع: جماران | لینک خبر

80 هزار طرح نیمه عمرانی در کشور وجود دارد

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر پنجشنبه در حاشیه تخصصی شهرداران و افتتاح سامانه جامع شهری در جمع خبرنگارن افزود: یکی از دغدغه های راهبردی معاونت عمرانی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر پنجشنبه در حاشیه تخصصی شهرداران و افتتاح سامانه جامع شهری در جمع خبرنگارن افزود: یکی از دغدغه های راهبردی معاونت عمرانی وزارت کشور واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش های خصوصی و دستگاههای غیر دولتی با هدف تسهیل و تسریع فعالیت ها است.
وی اظهار داشت: موانعی در واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی در کشور وجود دارد که برطرف کردن آنها می تواند به تکمیل منتهی شده و به عبارتی یاری گر دولت باشند.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس و طبق آمارهای اعلام شده بیش از 1200 طرح نیمه تمام عمرانی در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد فقط 63 آماده واگذاری به بخش خصوصی است که حتی این کار نیز انجام نگرفته است.
وی بیان کرد : طرح مشارکت فعالانه بخش خصوصی در تکمیل طرح های نیمه تمام این استان می تواند تحولی ایجاد کند و حتی به الگویی برای واگذاری به این بخش باشد.
جمالی نژاد افزود: بر این اساس واگذاری طرح های نیمه تمام در کشور محدودیتی وجود ندارد، اما موانعی در طی فرآیند های لازم این کار وجود دارد که انجام این کار را با دشواری مواجه کرده است.

** بیش از 50 درصد ناوگان شهری کشور فرسوده است
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: هم اکنون کار بسیار سخت و متاسفانه ناوگان اتوبوس شهری کشور و حتی کلانشهرها فرسوده شده و هم اکنون می توان گفت که بیش از 50 درصد این نوع وسیله نقلیه فرسوده هستند.
این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه با توجه ویژه رئیس جمهوری و وزیر کشور به موضوع حمل و نقل عمومی توجه ویژه ای شده و در این میان سازمان شهرداری ها و دهیاری ها نیز خیز بزرگی برای رفع مشکلات این حوزه در فضای کنونی کشور برداشته اند.
وی ادامه داد: هم اکنون قیمت اتوبوس ها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی افزایش یافته و بر این مبنا نوسازی ناوگان اتوبوسرانی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
جمالی نژاد افزود: طی جلسات برگزار شده با سازندگان اتوبوس و دستگاههای متولی تدابیری برای تحویل و نوسازی این نوع وسلیه نقلیه در سطح کشور اندیشیده شده است.
وی اظهار داشت: برای رفع این مهم از محل تبصره 18 پیشنهادهایی به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد و این در حالی است که مبالغ در نظر گرفته برای نوسازی و تحویل اتوبوس ها بسیار بالاا ست که در قالب مساعدت و کمک به شهرداری ها لحاظ نشده اما می توانند از اوراق مشارکت استفاده کنند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشورادامه داد: به عنوان نمونه در یکی از شهرهای کشور برای خرید ناوگان جدید و راه اندازی بی آر تی از اوراق مشارکت استفاده کردند که ترویج چنین اقدامی می تواند نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد.
وی بیان کرد: ناوگان حمل و نق فرسوده زیادی در کشور وجود دارد و در این میان زمانی اتوبوس که در اختیار شهرداری ها قرار می گرفت، براساس قوانین سنواتی بودجه طی سال های 1385 تا 1390 سهم دولت بابت تامین مالی ناوگان اتوبوس شهری 82.5 درصد بود و الباقی توسط شهرداری ها پرداخت می شد.
وی یاداور شد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته در مرحله اول تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری ها در اولویت کاری قرار دارد و پس از تحقق این امر مهم، و در صورت مساعدت و موافقت رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور وضعیت نیروهای شرکت نیزتعیین و تکلیف خواهند شد.
9646 /8068
انتهای پیام