شناسهٔ خبر: 29784326 - سرویس اجتماعی
منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

افزایش 71 درصدی جرایم در فضای مجازی

فرمانده نیروی انتظامی (ناجا) گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته جرایم در فضای مجازی 71 درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

 سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در حاشیه نشست سراسری فرماندهان و روسای پلیس فتای کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین طی این مدت با توجه به ظرفیت و تلاش شبانه روزی پلیس فتا کشف جرایم در فضای مجازی نیز 80 درصد رشد داشته است.

---

وی با بیان اینکه در این عرصه در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا جلوتر هستیم، تصریح کرد: مردم نخستین افرادی هستند که می توانند با هوشیاری و آگاهی در فضای مجازی مانع از کلاهبرداری به افراد سودجو و فرصت طلب شوند و پلیس فتا نیز به صورت 24 ساعته آماده پیگیری و پاسخگویی به هموطنان است.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: وضعیت فضای مجازی نگران کننده است و آگاهی و اطلاع رسانی به مردم یکی از مهمترین دغدغه های پلیس برای پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده افراد کلاهبردار در این فضا است.
اشتری اظهار داشت: هم اکنون 146 نقطه کشور دارای مراکز پلیس فتا به صورت فعال هستند و در آینده نزدیک در مناطقی که دارای 150 هزار نفر جمعیت باشند، پلیس فتا راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: امیدوارم با توجه به ظرفیت موجود در پلیس فتا در حوزه داخل و خارج از کشور بتوانیم به همه هموطنان خدمات رسانی بیشتر را داشته باشیم./ ایرنا 
 

کلمات کلیدی

فضای مجازی

پلیس فتا

افزایش جرایم