شناسهٔ خبر: 28719655 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای شهر تهران:

تثبیت «افشانی» موضوع دیدار اعضای شورا با فراکسیون امید است

تهران- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر امشب (یکشنبه شب) با موضوع تثبیت مدیریت شهری با فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی جلسه دارند و برای چگونگی استفساریه برای باقی ماندن «محمد علی افشانی» در شهرداری تهران مشورت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در جریان نود و سومین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امشب اعضای شورای شهر تهران با اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: این جلسه جدید نیست و هر 2 ماه یکبار با سی نماینده تهران جلسه داشتیم اما در جلسه امشب به میزبانی شورای شهر تهران به بحث اصلی تثبیت مدیریت شهری در شهرداری می پردازیم.
هاشمی اظهارداشت: در این نشست برای اینکه چگونه به سمت استفساریه برویم و چگونه در مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی و طریقی اقدام شود، مشورت خواهیم کرد.
به گفته هاشمی ،در این جلسه مشورت می کنیم که چگونه استفساریه انجام شود و اگر انجام شود آیا فایده دارد یا خیر؟.
وی ادامه داد: دیروز من، الویری و لاهوتی رئیس فراکسیون شهری مجلس شورای اسلامی به حضور معاون عمرانی جدید وزیر کشور رسیدیم و قرار شد معاون عمرانی با رحمانی فضلی (وزیر کشور) صحبت و نظر خود را اعلام کنند.
رییس شورای شهر افزود: همچنان منتظر نظر خانم جنیدی (معاون حقوقی رئیس جمهوری)هستیم.
وی عنوان کرد: از وزیر کشور گلایه کردیم که چرا زودتر اعلام نمی کنند چرا که ما باید زودتر استفساریه از مجلس بگیریم.
رییس شورای شهر افزود: افشانی، شهردار تهران هم جلسه ای با رحمانی فضلی داشتند و خواستار دریافت نظر ایشان هستند، چرا که افشانی هم می خواهد قانونی در این پست بماند.
وی همچنین با اشاره به طولانی شدن جلسه هم اندیشی اعضای شورا و شهردار تهران(صبح امروز) گفت: جلسه هم اندیشی به دلیل اینکه اعضا صحبت هایی با افشانی داشتند طولانی شد .
وی با بیان اینکه این جلسه با جلسات دیگر فرقی نداشت، افزود: بحث انتصابات در شهرداری برای بعضی اعضا سئوال ایجاد کرده بود که موجب شد جلسه طولانی شود .
رییس شورای شهر افزود: برخی اعضای در جلسه هم اندیشی به شهردار گفتند که چه اصراری هست که هنوز که تثبیت مدیریت نیست شما به تغییرات دست می زنید اما شهردار معتقد است تا زمانیکه اینجا هستم قوی عمل می کنم و پای تصمیم ها می ایستم و دلایل تغییرات را هم عنوان کرد.
هاشمی تاکید کرد: اگر شهردار صلاح بدانند تغییری انجام دهند جزو اختیاراتشان هست.
تهرام/7244/ 1539