شناسهٔ خبر: 28405131 - سرویس اجتماعی
منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

مشکل کمبود معلم تا ۶ سال آینده وجود دارد

بطحایی از تصویب دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم خبر داد و گفت: مشکل کمبود معلم تا ۶ سال آینده وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «سید محمد بطحایی» در حاشیه مراسم استقبال از دانشجو-معلمان جدید الورود دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران گفت: امسال از دو روش امکان جذب  در دانشگاه فرهنگیان فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد ۱۸ هزار نفر برای مقطع کارشناسی جذب شدند  و با جذب از طریق ماده" ۲۸ " بالغ بر ۳۳ هزار نفر در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان دوره های مهارتی تربیت معلم را می گذرانند.

وی درباره ی به‌کارگیری دانشجومعلمان در آموزش و پرورش، ادامه داد:بر اساس طرحی در نظر داریم بعد از سال دوم، همزمان با تحصیل، تدریس کنند.

 

بطحایی درباره کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش نیز بیان کرد: در اولین روز سال تحصیلی نیروی انسانی را کنترل کرده ایم، کمبود بسیار کم است و در حال حاضر با روش‌های مختلف کسری معلم در کلاس  را نداریم و اگر موردی سراغ دارید، اعلام کنید.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره تراکم بالای کلاس‌های درس نیز بیان کرد: تراکم کلاس های درس بالا است، به خصوص در دوره ابتدایی  که در برخی از موارد تراکم خیلی زیاد شده است.

 

وی درباره به کارگیری معلمان بازنشسته نیز گفت: معلمان بازنشسته ای که دعوت به کار شدند همه توانمندی‌ها و قابلیت‌ها را برای کلاس درس دارند.

 

بطحایی در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی دیگر با کسری معلم رو به رو نخواهیم شد گفت: تا ۶ سال آینده تعداددانش‌آموزان رو به افزایش است و  به بیش از ۱۶ میلیون نفر می‌رسد.

 

 وی با بیان اینکه نرخ جمعیت دانش‌آموزی بعد از ۶ سال به ثبات می‌رسد گفت: از سویی میانگین سنوات خدمت کم می شود و چالش نیروی انسانی کاهش می‌یابد، بنابراین مشکل نیروی انسانی تا ۶ سال آینده وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره دروس امتحان نهایی نیز بیان کرد:  شورای عالی آموزش و پرورش دروس امتحان نهایی را تصویب کرده است.

بطحایی بیان کرد: ۱۰ تا ۱۱ درس  در پایه  دوازدهم امتحان نهایی است البته هنوز به تأیید رئیس جمهوری نرسیده است.