شناسهٔ خبر: 28385787 - سرویس سیاسی
منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

راه پیروزی تکیه بر منابع داخلی است

امام جمعه موقت تهران گفت: علت مشکلات اقتصادی ، ضعف در مدیریت و رمز پیروزی کشور هم در جنگ اقتصادی تکیه بر منابع داخلی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران تصریح کرد : انقلاب اسلامی در طول 40 سال بنیاد نظام استکبار را به سرکردگی امریکا و صهیونیسم جهانی به لرزه درآورد و شکست های مستمر آنها که به پشتوانه این انقلاب انجام گرفته همچنان ادامه دارد.
وی گفت: درحال حاضر استکبارجهانی جنگ تمام عیار اقتصادی، سیاسی و رسانه ای را با هدف ایجاد بی انگیزگی در برابر ملت پرنشاط ایران شروع کرده است و مسئولان نظام باید بدانند که راه پیروزی در این جنگ استفاده از منابع داخلی و تقویت روحیه ایستادگی در میان همه مردم و مسئولان با محوریت ولایت است.
 
  راه پیروزی تکیه بر منابع داخلی است
خطیب نمازجمعه تهران افزود: تحریم های امریکا در برابر استحکام درون زای ملت ایران اثری ندارد و آنچه که مشکلات اقتصادی کشور را باعث شده ، ضعف در مدیریت اقتصادی و تکیه به بیگانگان است.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: مردم ایران از روسای قوای سه گانه انتظار دارند با عزم و اراده و تمرکز بر مطالبات رهبری و ملت در تقویت تولید داخلی و اشتغال و مدیریت بازارهای نابسامان کشور مثل ارز و سکه بکوشند و در مبارزه قاطع با فساد و اخلال اقتصادی گام هایی استوار بردارند و گزارش قانع کننده ای از نتایج فعالیت های خود را به افکارعمومی ارایه دهند.
وی افزود: ملت ، تیم اقتصادی دولت را مسئول اوضاع نابسامان اقتصادی می داند و انتظار دارد تحولی اساسی و تغییراتی دقیق در بخش عظیمی از نیروهای اقتصادی دولت بوجود آید.
امام جمعه موقت تهران گفت : همچنین مردم از نمایندگان ملت هم در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند با استفاده از همه ظرفیت های قانونی در تقویت تولید و اشتغال و اصلاح نظام بانکی و پولی بکوشند.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: مردم از قوه قضاییه می خواهند به عنوان مرجع مردم در احقاق حق پرچم احیای حقوق عامه و عدالت را افراشته نگه دارد و در کشف جرم و مجازات مفسدان اقتصادی با سرعت و دقت عمل انجام وظیفه کند.
وی گفت: همچنین قوه قضاییه موظف است در مجازات دریافت کنندگان حقوق های نجومی هرچه سریع تر تدبیر نموده و گزارش عملکرد خود را به مردم ارایه کند.
امام جمعه موقت تهران افزود: دیگر برای مردم قابل تحمل نیست که به طور مکرر خبر اختلاس های کلان و فرار غارتگران بیت المال را بشنوند، به همین دلیل قوه قضاییه لازم است جهت احقاق حقوق عامه در بخش پولی و بانکی با حساسیت ویژه عمل نماید تا راه نفوذ و اختلاس و آشفتگی اقتصادی و استفاده از بیت المال بسته شود.
آیت الله موحدی کرمانی ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه شهدای حادثه اهواز گفت: فاجعه ای که در اهواز به بار آمد حرکتی تروریستی، کور و ناجوانمردانه بود که تنها نشانه ضعف تروریست هایی است که با حمایت های استکبار غربی به ایران تعرض کردند.
وی افزود: این نوع از حرکات خشونت آمیز تنها از عهده کسانی برمی آید که جرات صحبت کردن ندارند و ترجیح می دهند با ایجاد رعب و وحشت خواسته های ناحق خود را مطالبه نمایند اما دشمنان باید بدانند اینگونه رفتارها نه تنها تاثیری بر مردم ما نمی گذارد بلکه آنها را مصمم تر و پایدارتر می کند.
امام جمعه موقت تهران در پایان ضمن تشکر از رئیس جمهور به دلیل پاسخ مقتدرانه ای که در مجمع عمومی سازمان ملل به رئیس جمهور امریکا و اسراییل داد، اضافه کرد: حضور موفق هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست رئیس جمهور در این مجمع باعث خرسندی است چراکه ایشان در این سخنرانی با ایستادگی بر مواضع حق طلبی کشور در برابر مواضع طاغوتی ترامپ ؛ باعث سربلندی ملت شدند.