شناسهٔ خبر: 28222368 - سرویس علمی-فناوری
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز سال تحصیلی برای یک میلیون کلاس اولی

سال تحصیلی جدید برای ۱ میلیون و ۴۳۶ هزار کلاس اولی در ۶۳ هزار مدرسه ابتدایی سراسر کشور آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

آغاز سال تحصیلی برای یک میلیون و 296 هزار کلاس اولیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ سال تحصیلی جدید برای یک میلیون و ۴۳۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی از فردا در ۶۳ هزار مدرسه ابتدایی سراسر کشور آغاز می‌شود که این تعداد ۵۰ هزار نفر بیشتر از سال تحصیلی قبل است.

امسال با توجه به تقارن روز 31 شهریور با ماه محرم، مراسم جشن شکوفه‌ها با رنگ و بوی حسینی اجرا خواهد شد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت 265 هزار معلم در مقطع ابتدایی گفت : در طرح جدید وزارت آموزش‌و پرورش برای ایجاد تغییرات در جریان آموزش مدارس و با تکیه بر مهارت‌آموزی قرار است دانش آموزان پایه‌های اول تا سوم ابتدایی از سال تحصیلی جدید به جای مشق شب، تکلیف مهارتی داشته باشند.

رضوان حکیم زاده افزود : به عنوان مثال دانش‌آموز به جای نوشتن مشق با هدف تقویت حس مسئولیت پذیری باید اتاقش را مرتب کند یا یک روز هنگام خرید با خانواده‌اش برود و خودش حساب‌وکتاب کند.

وی گفت : تکالیف سنگین دانش‌آموزان دبستانی به خصوص در سه سال اول دوره ابتدایی، سال‌هاست که از سوی متخصصان حوزه تعلیم و تربیت مورد نقد است و به عنوان یکی از عوامل منفی در سیستم‌های نوین آموزشی مطرح است که درباره تاثیرات مثبت آن هم سوالات و ابهاماتی مطرح است.

حکیم زاده همچنین از برنامه آموزش خانواده برای دانش‌آموزان کلاس اول خبر داد و افزود: با توجه به اینکه ورود دانش‌آموزان به کلاس اول تغییری در زندگی آنها و والدین ایجاد می‌کند بنابراین دوره‌های آموزشی را مانند سال گذشته ترتیب دادیم تا خانواده‌ها با مسائل مربوط به دوره مدرسه فرزندان آشنا باشند و همکاری و مشارکت لازم در طول سال تحصیلی با فرزند وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: برای برگزاری این دوره‌های آموزشی با انجمن اولیا و مربیان هماهنگی‌هایی داشتیم تا کار با کیفیت بالاتری انجام شود همچنین در برخی استان‌ها بروشور‌هایی برای آماده‌سازی خانواده‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد البته تمامی این برنامه‌ها به صورت اختیاری است و اجباری برای شرکت اولیا وجود ندارد.