شناسهٔ خبر: 2789869 - سرویس سیاسی
منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آزمایش عملیاتی «زیردریایی فاتح»- آمادگی برای رزمایش با همسایگان

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی، «زیردریایی فاتح» را در رزمایش محمد رسول‌ الله (ص) آزمایش می کند. ارتقای توان رزمی جمهوری اسلامی، برای کسی تهدید نیست؛ بلکه برای دفاع از مرزها و منافع ایران است. «برای برگزاری رزمایش با همسایگان آماده ایم.»

صاحب‌خبر -
آزمایش عملیاتی «زیردریایی فاتح»/ آمادگی برای رزمایش با همسایگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از تسنیم، امیر دریادار حبیب‌ الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز شنبه، در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک محمد رسول‌ الله (ص)، یکی از اهداف ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش محمد رسول‌ الله را انتقال پیام صلح دانست.


وی افزود: همسایگان ما باید بدانند که ارتقای توان رزمی جمهوری اسلامی، برای کسی تهدید نیست؛ بلکه برای دفاع از مرزها و منافع ایران است.


دریادار سیاری گفت: پیام رزمایش برای کشورهای فرامنطقه‌ای این است که ما می‌توانیم امنیت منطقه را برقرار کنیم و این توان در منطقه وجود دارد.


وی با تاکید بر توان بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: همه این را می‌ دانند که ما توان برقراری امنیت در منطقه را داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، یکی از اهداف برگزاری رزمایش محمد رسول الله را نمایش اقتدار ایران اسلامی برای ایجاد امنیت در شمال اقیانوس هند و شرق تنگه هرمزعنوان کرد و گفت: زیردریایی فاتح را در این رزمایش نیروی دریایی آزمایش می کند.

دریادار سیاری گفت، ایران آمادگی برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای همسایه را دارد.

زیردریایی فاتح، نسل جدید زیردریایی‌های ایران است که سازمان جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته است؛ با این حال، هنوز به‌ صورت رسمی بهره‌ برداری نشده است.