شناسهٔ خبر: 26767720 - سرویس فرهنگی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجتماع بزرگ دختران سرزمین آفتاب

به مناسبت دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) اجتماع بزرگ دختران سرزمین آفتاب دردفاع از حریم عفت و پاکدامنی در اراک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک ؛ اجتماع بزرگ دختران سرزمین آفتاب با عنوان"دختران سرزمین من مثل معصومه است" در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد.

رئیس امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه این جشنبه مناسبت روز دختر در تمامی شهرستانهای استان برگزار می شود گفت : اشاعه فرهنگ ملی مذهبی و برنامه های فرهنگی در بین دختران را از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.
خانم عراقیه افزود : برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تجلیل از دختران محجبه، برگزاری مسابقات کتابخوانی و برگزاری جشن روز دختر را از جمله برنامه های دهه کرامت ویژه دختران در استان است.
خانم امانی معاون فرهنگی تربیتی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان هم بابیان اینکه این مراسم با حضور بیش از 700 دختر برگزار شده گفت: ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقاء توان تحلیلی و معرفت و بصیرت دختران از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.
حجت الاسلام سرلک کارشناس سخنران مراسم هم در این مراسم حجاب را یک ارزش دینی، ملی و انسانی دانست و گفت : حجاب تنها چادر نیست بلکه اگر در گفتار، رفتار، تماس و لباس نیز حجاب باشد در فضای جامعه روابط انسانی برقرار می شود درغیراین صورت جامعه دچار آشفتگی خواهد شد.
وی، حجاب را عامل مصونیت زنان و دختران از هرگونه آسیب اجتماعی دانست و افزود: جامعه با ارزش هایی مانند حجاب و عفت و با وحدت و اتحاد روند رشد انسانی و عقلانی را طی می کند.