شناسهٔ خبر: 26357219 - سرویس اجتماعی
منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خبر داد

فراخوان عمومی برای غلبه بر آلودگی پلاستیک/ کاهش تولید زباله پلاستیکی در ایام عزاداری محرم و صفر در همدان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان برای غلبه بر آلودگی پلاستیک فراخوان عمومی اعلام کرد و گفت: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی امسال شاهد تولید کمتر زباله و پسماند پلاستیکی در ایام عزاداری محرم و صفر خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مدیرکل محیط زیست همدان در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی این استان گفت: امسال شعار «غلبه بر آلودگی پلاستیک» که با هدف حذف آلودگی‌های پلاستیکی انتخاب شده است، فراخوانی برای اقدام عمومی در مبارزه با یکی از بزرگترین چالش‌های محیط ‌زیستی عصرحاضر اعلام شده است.

وی بر مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای مردمی برای حل مشکل پسماندهای پلاستیکی تاکید کرد و گفت: اولویت امسال حفاظت محیط زیست نیز رفع مشکل پسماند خصوصاً کاهش استفاده از پلاستیک در جامعه است.

عربی به نقش مهم و تاثیر گذار جامعه روحانیت و ظرفیت بالای این قشر در فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف ظروف یک بار مصرف پلاستیکی در اعیاد و مناسبت های مذهبی اشاره و  اظهار امیدواری کرد: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی امسال شاهد تولید کمتر زباله و پسماند پلاستیکی در ایام عزاداری محرم و صفر باشیم.

در ادامه این دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امروز عموم مردم به این سطح از آگاهی رسیده‌اند که مسائل زیست محیطی در زندگی روزمره آنها نقش دارد، گفت:فرهنگ سازی را می توان یکی از مهمترین و اصلی ترین راه های حفاظت از محیط زیست بر شمرد.

حجت الاسلام دشتکی گفت: با تقویت کار تبلیغاتی و اطلاع رسانی می توان به پیشرفت های خوبی در این زمینه دست پیدا کرد .

 وی با تاکید به وجود200 آیه از قرآن با موضوع محیط زیست عنوان  کرد: با طرح مبانی دینی با موضوع محیط زیست میتوان وضعیت محیط زیستی را مطلوب تر کرد.

حجت الاسلام دشتکی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان چندین مرحله برای همکاری با سازمان محیط زیست در نظر گرفته است که قدم اول آن، استخراج منابع و مبانی دینی در حوزه محیط زیست توسط کارشناسان و متخصصین این امر می باشد و قدم دوم تبدیل آن به محتوا و سپس قرار دادن این محتوا در اختیار شبکه های تبلیغی و شوراهای مذهبی استان برای رعایت نکات زیست محیطی در برنامه ها و مناسبت های مذهبی سال است.

وی در پایان از انعقاد تفاهم نامه بین دو دستگاه محیط زیست و سازمان تبلیغات استان همدان استقبال کرد.

انتهای پیام/