شناسهٔ خبر: 26004279 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ترامپ و اون فردا وارد سنگاپور می شوند/ دیدار تاریخی 9 صبح سه شنبه به وقت محلی

تازه ترین گزارش ها حاکی است که رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا فردا یکشنبه وارد سنگاپور می شوند و بر اساس برنامه اعلام شده، دیدار تاریخی کیم جونگ اون و دونالد ترامپ ساعت 9 صبح روز سه شنبه به وقت محلی در هتل "کاپلا" در جزیره "سنتوسا" سنگاپور انجام می شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با اعلام این خبر نوشت، گزارش های منتشره دیگر حاکی است که امروز شنبه یک هواپیمای ایرچاینا از کره شمالی وارد سنگاپور شده است که ظاهرا سرنشینان آن مسئولان تیم پیشرو کره شمالی هستند که باید مقدمات دیدار سران با آمریکا را فراهم کنند. همزمان اعلام شده که "ری یونگ هو"، وزیر خارجه کره شمالی با "ویویان بالاکریشنان" همتای سنگاپوری خود در پیونگ یانگ درباره این اجلاس گفت و گو کرده است.

یکی از اصلی ترین محورهای نشست سران آمریکا و کره شمالی خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و ارائه مشوق های اقتصادی و امنیتی به پیونگ یانگ است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته است ترامپ در صورتی که کره شمالی حاضر به خلع سلاح اتمی باشد آماده دادن مشوق های امنیتی به این کشور است.

وی در مصاحبه ای با شبکه خبری فونیکس هنگ کنگ دیدار سران دو کشور را تاریخی توصیف کرد و گفت که ارائه مشوق ها و امتیازات اقتصادی نیز منوط به بعد از اجرای برنامه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره است. او حاضر به ارائه جزئیات مذاکرات نشد./ ایرنا