شناسهٔ خبر: 25832987 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

با شکست مذاکرات تل آویو و جهاد اسلامی

تانک های رژیم صهیونیستی به سمت غزه حرکت کردند

پس از شکست مذاکره برخی گروه های مقاومت فلسطینی با رژیم صهیونیستی برای آتش بس در نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه دیگر بار حملات خود علیه فلسطینیان ساکن غزه را از سر گرفت. در حالی که این حملات با شدت تمام ادامه دارد، امریکا در جهت حمایت از تل آویو خواستار برپایی نشست شورای امنیت برای حملات موشکی فلسطینیان به اسرائیل شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / این در حالی است که اسرائیل به کشتی های امدادی اجازه ورود به غزه را نداده است. گزارش ها از سرزمین های اشغالی همچنین نشان می دهد، شهروندان رژیم صهیونیستی از ترس حملات نیروهای مقاومت به پناهگاه ها هجوم برده اند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه نیز بخش هایی از شمال نوار غزه را در چندین نوبت بمباران کردند.
در همین حال شبکه 20 تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داد: تانک های رژیم صهیونیستی به سمت شمال نوار غزه حرکت کردند.
بالگردهای رژیم صهیونیستی نیز یک پایگاه نظامی متعلق به گردان های القسام را در غرب شهر 'خان یونس' واقع در جنوب غزه هدف قرار دادند.
برخی منابع گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی آماده آغاز عملیاتی در غزه با عنوان «برق خاکستری» است.

پیش تر برخی منابع به نقل از جنبش جهاد اسلامی اعلام کرده بودند که با میانجیگری مصر آتش بس میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی از نیمه های شب برقرار خواهد شد، اما مقام های صهیونیستی آن را رد کردند و حملات به غزه را از سر گرفتند.
اما تهاجم و آرایش جنگی اسرائیل بدون واکنش نماند. شب گذشته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی در بیانیه ای مشترک اعلام کرد: پاسخ بمباران را با بمباران و خون را با خون می دهیم.

در این بیانیه آمده است: مقاومت هرگز به دشمن اجازه نخواهد داد تا با خون مردم ما معادلات جدید را تحمیل کند و به آن ها نسبت به تدوام حملات علیه مردم هشدار می دهیم.
گردان های قدس و القسام تاکید کردند: همه گزینه ها برای مقاومت روی میز است و پاسخ بمباران را با بمباران، خون را با خون خواهیم داد.
گردان های القسام و قدس در این بیانیه مشترک مسئولیت حملات امروز به شهرک های صهیونیستی اطراف باریکه غزه را به عهده گرفتند.
نیروهای مقاومت فلسطین در پی این بیانیه و ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه حملات موشکی و راکتی خود را به شهرک های صهیونیستی از بامداد امروز ازسرگرفتند. طوری که آژیر خطر حمله موشکی در شهرک های صهیونیستی «نیریم» ، «اشکول» و «نتیف هعسرا» به صدا درآمده است.

به گزارش رسانه های صهیونیستی ، پناهگاه های عمومی در شهرک های صهیونیستی که در فاصله 30 کیلومتری غزه قرار دادند ، گشوده شده است

نشست اضطراری شورای امنیت

با ادامه یافتن درگیری ها و تنش ها بین نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی، شورای امنیت بعد از ظهر امروز نشستی اضطراری به درخواست امریکا برگزار خواهد کرد.

نیکی هیلی در درخواست خود برای این نشست اظهار کرده است: شورای امنیت باید خشمگین شود و به خشونت اخیر علیه غیرنظامیان بی گناه اسرائیلی پاسخ دهد و رهبری فلسطین باید مسئولیت آنچه را که اجازه می دهد در غزه اتفاق بیفتد، به عهده گیرد.
در این درخواست، حملات اخیر از غزه به رژیم صهیونیستی، بزرگترین حمله از سال 2014 توصیف و مدعی شده است که خمپاره های شلیک شده توسط آنکه او ستیزه جویان فلسطینی خوانده، به زیرساخت های غیر نظامی از جمله یک مهد کودک برخورد کرده اند
امریکا در حالی به حملات تلافی جویانه مقاومت فلسطین اعتراض کرده که رژیم صهیونیستی در طول هفته های اخیر هزاران معترض را در تظاهرات مسالمت آمیز «روز بازگشت» زخمی کرده و یا به شهادت رسانده است. این رژیم همچنین خواهان ترور رهبران مقاومت شده است. شب گذشته نیز «گلعاد آرادان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بر لزوم بازگشت به سیاست ترور رهبران حماس در غزه از سه شنبه شب تاکید کرد./ ایرنا

 

کلمات کلیدی