شناسهٔ خبر: 23995046 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام خمینی (ره) با تحقق حکومت اسلامی سبب‌ گسترش اسلام ناب شدند

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی العالمیه اصفهان گفت : امام خمینی (ره) با تحقق حکومت اسلامی سبب‌ گسترش اسلام ناب شدند.

صاحب‌خبر -

امام خمینی (ره) با تحقق حکومت اسلامی سبب‌ گسترش اسلام ناب شدند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم ملکی  امروز در نشست خبری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی "المصطفی" با تبریک و تهنیت دهه فجر و با اشاره به قرارگیری در ایام فاطمیه، اظهار داشت: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) شرایط موجود از اسلام ناب کمی فاصله گرفت ولی امام حسین (ع) با قیامشان تمامی معادلات آن‌ها  را به هم زد.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی العالمیه اصفهان با بیان اینکه حضرت امام (ره) نیز با قیامشان معادلات جهانی را برهم زدند و پرچم حکومت دینی و اسلام ناب را در جهان برافراشتند، خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) با تحقق حکومت اسلامی سبب‌ گسترش اسلام ناب شدند و به همین دلیل افراد زیادی در سراسر جهان شیفته و علاقه مند به این گفتمان بر مبنای اسلام ناب شدند.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی با حمایت مراجع و رهبر انقلاب پرچم‌دار گسترش اسلام ناب شد، گفت: امروز خدا را شاکریم حرکتی را که امام (ره) در قالب جامعه المصطفی بنا نهادند و رهبر انقلاب آن را تقویت کردند پرچم‌دار اسلام ناب در جهان شده است، امروز دشمن ناراحت و نگران از توسعه و گسترش از اسلام ناب در جهان است.

ملکی بیان کرد: جامعه المصطفی دستاورد انقلاب است، هرجا که اسمی از دین و اسلام ناب و شیعه نبود امروز به برکت تدبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب به‌واسطه جامعه‌المصطفی در جهان گسترش‌یافته است. جامعه المصطفی بیش از 60 هزار نفر از 130 کشور فارغ‌التحصیل داشته و در حال حاضر 40 هزار نفر در داخل و خارج از کشور مشغول تحصیل در جامعه‌المصطفی هستند که 20 هزار نفر از آن‌ها در خارج از کشور تحصیل می‌کنند.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی العالمیه اصفهان با بیان اینکه 180 رشته تحصیلی در جامعه المصطفی در سطوح مختلف وجود دارد، اظهار داشت:  هویت جامعه المصطفی حوزوی و رویکرد آن حوزوی و دینی است.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی در 70 کشور دنیا نمایندگی دارد، گفت: جامعه المصطفی با بیش از 100 کشور ارتباط دارد؛ مرکزیت جامعه المصطفی در ایران، شهر مقدس قم است.

ملکی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی اصفهان یک دهه قدمت دارد و در حال حاضر  بیش از 800  طلبه در این مرکز مشغول تحصیل هستند، حدود 25 رشته در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری و سطوح یک، 2، 3 و 4 در آن وجود دارد. بیش از 2 هزار نفر از 50 ملیت در طول یک دهه فعالیت جامعه المصطفی نمایندگی اصفهان آموزش دیده‌اند.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی العالمیه اصفهان گفت: اصفهان مفتخر به میزبانی جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی شد، در آئین اختتامیه این جشنواره که 26 بهمن ماه در اصفهان انجام می‌شود آیت‌الله حسین مظاهری و آیت‌الله اعرافی سخنرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنین آیین نکوداشت سال‌ها مجاهدت و خدمات گران‌سنگ آیت‌الله مظاهری در عرصه قرآن و فرهنگ قرآنی در این مراسم انجام می‌شود، گفت: 23 و 24 بهمن ماه مرحله نهایی این جشنواره برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م