مراسم تجلیل از پژوهشسراهای برتر شهر تهران در اداره کل آموزش و پرورش تهران برگزار شد و پژوهشسرای منطقه 10 موفق به کسب رتبه نخست بین پژوهشسراهای تهران شد؛ پژوهشسرای منطقه 5 رتبه دوم را کسب کرد و مناطق 3 و 5 مشترکاً رتبه سوم را به دست آوردند.
در این مراسم ابراهیم رفیعی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش تهران اظهار داشت: سیستم آموزش و پرورش کنونی کشور در زمینه پژوهش و پرورش خلاقیت دانشآموزان فاصله زیادی تا نقطه مطلوب دارد.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین، کار فراوانی در پیش داریم و تلاش میکنیم این فاصله را در پژوهشسراهای دانشآموزی جبران کنیم.
رفیعی اضافه کرد: دانشآموزان در پژوهشسراها یاد میگیرند که مسائل را با تفکر و خلاقیت شناسایی کرده و راهحل آن را بیابند؛ الگویی که انتقال آن به مدارس نیز بسیار مفید خواهد بود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش تهران ادامه داد: کتب جدید درسی با رویکرد فعالیت بیشتر دانشآموزان طراحی میشود و تلاش داریم با محوریت معلم در کلاس، هر کلاس درس را به یک پژوهشگاه کاربردی تبدیل کنیم و موفقیت در این مسیر تغییر نگرش معلمان و خانوادهها نقش مهمی دارد.
وی تصریح کرد: شناخت و هدایت صحیح استعدادها، سنجش درست یادگیری، ارتباط درست با دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی از اولویتهای فعالیت پژوهشسراهای دانشآموزی است.
∎
در این مراسم ابراهیم رفیعی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش تهران اظهار داشت: سیستم آموزش و پرورش کنونی کشور در زمینه پژوهش و پرورش خلاقیت دانشآموزان فاصله زیادی تا نقطه مطلوب دارد.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین، کار فراوانی در پیش داریم و تلاش میکنیم این فاصله را در پژوهشسراهای دانشآموزی جبران کنیم.
رفیعی اضافه کرد: دانشآموزان در پژوهشسراها یاد میگیرند که مسائل را با تفکر و خلاقیت شناسایی کرده و راهحل آن را بیابند؛ الگویی که انتقال آن به مدارس نیز بسیار مفید خواهد بود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش تهران ادامه داد: کتب جدید درسی با رویکرد فعالیت بیشتر دانشآموزان طراحی میشود و تلاش داریم با محوریت معلم در کلاس، هر کلاس درس را به یک پژوهشگاه کاربردی تبدیل کنیم و موفقیت در این مسیر تغییر نگرش معلمان و خانوادهها نقش مهمی دارد.
وی تصریح کرد: شناخت و هدایت صحیح استعدادها، سنجش درست یادگیری، ارتباط درست با دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی از اولویتهای فعالیت پژوهشسراهای دانشآموزی است.