شناسهٔ خبر: 23018043 - سرویس اقتصادی
منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ساخت ترمینال ۸۰ هزار متر مربعی در‌ مهرآباد

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها در امور فرودگاه‌ها با بیان اینکه فرودگاه دروازه ورود گردشگر به کشور است، از توسعه فرودگاه‌‌های کشور با محوریت دو هاب (قطب) گردشگری و هوایی و کامل کردن شبکه پروازی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /حسین اسفندیاری ،با تأکید بر ضرورت توسعه فرودگاه ها، گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برنامه‌ریزی جامعی کرده است تا فرودگاه‌ شهرهایی که مقاصد گردشگری هستند، از منظر گردشگری توسعه یابد، ضمن آنکه خدمات و فعالیت‌های آن ارتقاء یابد.

وی با اشاره به هدفگذاری در شرکت فرودگاه‌ها برای توسعه فرودگاه‌ها و ارتقاء کیفیت فرودگاه‌ها با محوریت گردشگری، ادامه داد: در این راستا در گام اول چند فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، شهید بهشتی اصفهان‌، شهید دستغیب شیراز، فرودگاه یزد و یکی از فرودگاه‌های شمال کشور، با محوریت هاب گردشگری و فرودگاه‌هایی نظیر‌ مهرآباد، امام خمینی(ره)، تبریز، بندرعباس و کرمان‌ با محوریت هاب هوایی مدنظر قرار گرفته‌اند.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها در امور فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه کشور ایران از نظر جاذبه‌ گردشگری زیارتی، فرهنگی، تاریخی و طبیعی نقاط مختلفی را دارا است، گفت:‌ ضرورت دارد طبق هدف‌گذاری توسعه گردشگری، خطوط هوایی بتوانند مسافران را مستقیم‌ به شهرهای هدف‌گذاری شده منتقل ‌کنند.

وی افزود: البته در توسعه گردشگری در حوزه فرودگاهی باید در کنار توسعه زیرساخت‌ فرودگاهی، ارگان‌های دیگر نیز همکاری مناسبی کنند، به عنوان مثال‌ سازمان میراث فرهنگی و یا آژانس‌های هواپیمایی در جذب گردشگر نقش اساسی دارند.

اسفندیاری با اشاره به ظرفیت‌های ایجادشده در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اظهار داشت: در فرودگاه مهرآباد هدف‌گذاری مناسبی برای ارتقاء کیفیت انجام شد، مهرآباد فرودگاهی 70 ساله است و زمانی که ساخته شد، در اطراف آن هیچ‌گونه ساختمانی نبود، اما به تدریج در اطراف فرودگاه شهرسازی شد و امروز این فرودگاه کمتر محل توسعه دارد.

وی گفت: ترمینال 80 هزار مترمربعی در مهرآباد در مرحله مطالعه است که پس از اجرای این ترمینال، برخی از ترمینال‌های موجود در آن تجمیع می‌شوند.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها در امور فرودگاه‌ها با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران فرودگاه مهرآباد در سال 96 به 18 میلیون نفر برسد، گفت: صنعت حمل و نقل هوایی ایران با رشد سریعی مواجه شده است و تحولات به قدری بزرگ است که جامعه بین‌الملل و موسسات معتبر جهانی را به عکس‌العمل وادار کرده است؛ طبق اعلام یاتا در سال 2016 میلادی بالاترین رشد حمل و نقل هوایی در 8 فرودگاه ایران رخ داده است؛ رشد متوسط حمل و نقل هوایی در دنیا 6 تا 7 درصد است که در فرودگاه‌های ما به 30 درصد هم رسید.

/فارس