شناسهٔ خبر: 22966549 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

معاون سازمان میراث فرهنگی:

کلپورگان با ثبت جهانی دوباره متولد شد

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از امروز کلپورگان با یک گستره و یک تحول جدید متولد شد و این آغازی برای یک تحول جدید خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، بهمن نامور مطلق ظهر امروز در مراسم جشن ثبت جهانی شدن سفال کلپورگان سراوان، اظهار کرد: ما در گذشته فقط شهر جهانی داشتیم و با توجه به اهمیت روستاها طرح روستای جهانی از طرف ایران ارائه شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  افزود: امیدوارم ثبت جهانی کلپورگان آغاز خوبی برای ثبت روستاهای دیگر باشد.

وی گفت: تا امروز بخش جنینی و آغاز ماجرا بود و از این به بعد باید با نامگذاری روستا به عنوان روستای جهانی پویایی صورت بگیرد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: از امروز کلپورگان با یک گستره و یک تحول جدید متولد شد و این آغازی برای یک تحول جدید خواهد بود.

وی افزود: با وجود کمبود آب و خشکسالی، اگر یک کارکرد تازه برای روستاها تعریف نشود در معرض تهدید خواهند بود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بنابراین یکی از راه‌های توسعه روستایی توجه به میراث فرهنگی و صنایع دستی روستاها میباشد که می‌تواند تهدید بی‌آبی را به یک فرصت تبدیل کند.

وی ادامه داد: باید روش‌ها و نگرش‌ها را تغییر دهیم چراکه کم آبی یک تهدید جدی است و توجه به حوزه صنایع دستی در سطح ملی می تواند تاثیر مثبتی در این راستا داشته باشد.

انتهای پیام/خ/2346