شناسهٔ خبر: 22964691 - سرویس اجتماعی
منبع: دانشجو | لینک خبر

مهاجرانی خبر داد

۳۰ طرح برگزیده نهایی بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند

دبیر بخش دانش آموزی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: پس از داوری در این مرحله با حضور داوران گروه‌های مختلف علمی، وزارت آموزش و پرورش و با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تعداد ۶۲ طرح به مرحله داوری نهایی راه یافتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو مهاجرانی دبیر بخش دانش آموزی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد گفت: در سال جاری تعداد ۸ هزار و ۲۶۹ طرح مربوط به دانش آموزان و هنرجویان دوره متوسطه به دبیرخانه‌های استانی جشنواره جوان خوارزمی ارایه شد طرح‌ها پس از بررسی کارشناسی استانی در گروه‌های علمی، مورد ارزیابی قرار گرفته اند. از این تعداد ۱۱۹۹ طرح به عنوان طرح‌های منتخب استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
وی افزود: طرح هایی که به دبیرخانه ارسال شدند در گروه‌های علمی برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، عمران و معماری، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، روان شناختی، علوم دینی و قرآن پژوهی، هنر، نانو تکنولوژی و طرح‌های میان رشته‌ای مورد بررسی و ارزیابی مجدد قرار گرفته و پس از دفاع حضوری داوران استانی و طراحان تعداد ۷۶ طرح به مرحله داوری نیمه نهایی جشنواره راه پیدا کردند.
مهاجرانی در ادامه بیان داشت: پس از داوری در این مرحله با حضور داوران گروه‌های مختلف علمی، وزارت آموزش و پرورش و با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تعداد ۶۲ طرح به مرحله داوری نهایی راه یافتند و پس از آن نیز با داوری طرح‌ها در هیئت داوران مشترک وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش تعداد ۳۰ طرح به عنوان طرح‌های برگزیده نهایی کشوری نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش آموزی انتخاب و در رتبه‌های اول تا سوم معرفی شدند.
دبیر بخش دانش آموزی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در پایان خاطر نشان کرد: این برگزیدگان در کنار برگزیدگان بخش دانش پژوهان و فناوران در روز دوشنبه ۲۷ آذر با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار می‌گیرند.