به گزارش آناج، ایرج شهینباهر در کارگاه تخصصی توسعه دوچرخهسواری در تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: تجربیات موفق کشورهای مختلف، لزوماً نمیتواند در کشور ما نیز موفق باشد؛ تجربههای موفق فنی و اجرایی را باید با شرایط فرهنگی و اجتماعی خود وفق داده و بومیسازی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه احصای نیازهای شهر و نظرخواهی از مردم، باید از مرحله تئوری عبور کرده و در مرحله عمل ثابت شود، تصریح کرد: باید ببینیم مردم در جهتگیری حرکت خود، چه انتخابی دارند و چه فضاهایی را بیشتر میپسندند؛ برنامههای اجرایی را باید بر اساس نیازسنجیهای واقعی تثبیت کنیم.
شهردار تبریز با بیان اینکه تاثیر دوچرخهسواری در سلامت روح و جسم و آرامش شهر، یک موضوع بدیهی است، افزود: توسعه دوچرخهسواری باید با مطالعه و بسترسازی همراه باشد، در غیر این صورت، نه تنها به نتیجهای نخواهد رسید بلکه باعث ایجاد هزینه نیز خواهد شد.
شهینباهر متذکر شد: باید پژوهش را در اولویت قرار دهیم و از ورود به آزمون و خطایی که موجب اتلاف منابع شود، پرهیز کنیم.
وی اظهار داشت: کارگاه تخصصی توسعه دوچرخهسواری، مقدمه ارزشمندی است که میتواند آینده دوچرخهسواری را از حیث سختافزاری و نرمافزاری بررسی کرده و مسیر مشخصی در پیش روی عوامل مدیریتی و اجرایی قرار دهد.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در چارچوب مطالعات و هماهنگی با بخشهای مختلف اجرایی، مصمم به حمایت از توسعه دوچرخهسواری هستیم و امیدواریم در یک برنامه میانمدت، شاهد تاثیرگذاری این سیستم در حملونقل شهری باشیم.
پیش از سخنان شهردار تبریز، مهدی یوسفی، معاون حملونقل و ترافیک شهردار تبریز نیز گفت: توسعه دوچرخهسواری از نیازهای حوزه حملونقل شهر است؛ سعی داریم این نیاز را با بهرهمندی از تجربههای کشورهای موفق پوشش دهیم.
وی اضافه کرد: کارگاه تخصصی توسعه دوچرخهسواری، با حضور متخصصان هلندی NBP، به همین منظور تدارک دیده شده و به بررسی تجربههای بینالمللی و زمینههای اجرایی توسعه دورچرخهسواری در شهر تبریز می پردازد.
انتهای پیام/