به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، 
 
     
   
  
 
     
   
  
 
     
   
  
 
     
   
 
   
  
 
     
   
  
 
     
   
  
  
   
  
   
  
 
     
  
  
  
  
∎
                    
   داوود موثقی کارگردان سینما در برنامه شهر فرنگ با موضوع "سینمای ایران، مردم گرایی یا عامه پسندی" گفت: در شرایط بحرانی فعلی سینما هر کارگردانی که بتواند تماشاچیان را جلب سینما کند، هنرمند است و باید طبق سلیقه تماشاگر عمل کند. 
  
 
   
 
 
 
   وی افزود: اگر بتوانیم سلیقه مخاطب را بالاببریم، فیلمساز می تواند فیلم بهتری تولید کند. 
 
 
 
   موثقی گفت: شورای پروانه تمام مراحل ساخت فیلم را طی می کند و ما در شرایطی هستیم که باید قوام و دوام سینما را حفظ کنیم. 
 
 
 
   اگر فیلمساز بتواند از عناصر موفق گذشته استفاده کند و با عوامل جدید تلفیق کند، مشکلی پیش نمی آید. 
 
 
 
   این کارگردان سینما ادامه داد: ما باید از همان نقطه صفر یعنی شورای پروانه فیلمسازی آغاز کنیم، در حال حاضر جوهره همه فیلمها کاملا شبیه هم هستند و در قسمت پخش هم، دوباره فیلمها سوژه های تقریبا واحدی دارند. 
 
 
  
 
   
 
   موثقی گفت: اکنون فیلمسازی مشکلات زیادی دارد؛ بنیاد فیلمسازی وام نمی دهد و برای پخش و دیگر مراحل هم مشکلات افزون شده است. تلویزیون هم دیگر فیلم های سینمایی را پخش نمی کند و در حالی که سیستم حقیر شده، ما بزرگ به آن نگاه می کنیم. 
 
 
 
   جبار آذین منتقد سینما دیگر میهمان برنامه در ادامه گفت: سرمایه اصلی سینما تماشاگر است و توجه به فرهنگ و شعور مخاطب شرط اصلی تولید فیلم است اما نباید به نازلترین شکل تن داد. 
 
 
 
   آذین افزود: سینمای کنونی ما به انواع مشکلات و معضلات دچار است. 
 
 
 
   او گفت: تعدادی از سینماگران ما خود را در جایگاهی قرار دادند و فیلم هایی تولید کردند که کپی فیلمهای قبل از انقلاب است و دیگر اکنون تاریخ مصرف ندارد و نیاز کنونی جامعه ما را پاسخگو نیست. 
  
 
   
 
 
 
    آذین گفت: فیلم فارسی داروی تقلبی برای درمان سینماست. 
  
 
   
 
 
 
   وی افزود: اشکالی ندارد با سلیقه مخاطب فیلم ساخته شود اما نه مخاطب 50 سال گذشته. 
 
 
  
  
   
 
   آذین تاکید کرد: امروز نگاه به سینمای ما، نگاه دولتی است که در هیچ کشوری این گونه نیست و همین امر باعث می شود سیاست در انتخاب فیلم ها نقش ایفا کند و کسانی در فیلم دست اندرکارند که تخصصی در فیلم ندارند و سیاست در فیلم موثرتر از هنر است که معمولا با استقبال مخاطب روبرو نمی شود زیرا به جای اینکه حرف دل مخاطب را بزند، حرف دولت را انتقال می دهد. 
 
 
 
   آذین در خاتمه خاطرنشان کرد: البته باندهای سینمایی هم در کاهش کیفیت فیلم ها تاثیر بسزایی دارند. 
 
 
 
