شناسهٔ خبر: 21519488 - سرویس استانی
منبع: راه دانا | لینک خبر

همایش شیرخواران حسینی در هرمزگان برگزار شد+ تصاویر

همزمان با سراسر کشور در نخستین جمعه از ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف استان هرمزگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ هزاران مادر همزمان با سراسر کشور در نخستین جمعه از ماه محرم در همایش شیرخواران حسینی، کودکان شیرخوار خود را برای توسل جستن به حضرت علی اصغر(ع) فرزند شش ماهه امام حسین(ع) آورده بودند تا ارادت خالصانه خود را نسبت به آن سقای تشنه لب و باب الحوائج نشان دهند.

 همایش شیرخوارگان حسینی در بندرعباس

همایش شیرخواران حسینی هر سال با استقبال چشمگیری در داخل و خارج از کشور برگزار می شود و این مراسم در بندرعباس در گلزار شهدای بندرعباس و حسینه ثار الله با شکوه خاصی برگزار شد.

حجت الاسلام صفری، کارشناس مذهبی در همایش شیرخوارگان حسینی در مزار شهدای گمنام شهر بندرعباس، با ذکر مصیبت هایی از کربلا و ماه حزن انگیز محرم را برای مردم ولایتمدار شهر بندرعباس توصیف کرد و از مصیبت ها و دردهایی که یزیدیان و هم قشرانش برای آن حضرت سختی هایی را متحمل شدند ایراد سخنرانی کرد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: ما باید شکرگذار باشیم که در جامعه ای زندگی می کنیم که سایه رهبری، علی وار را برای خود دارد و این یک نعمت خوبی است که هیچ یک از ما از آن به درستی استفاده نمی کنیم.

صفری تصریح کرد: باید به این موضوع پی ببریم که رهبرمان تنها نیست ایشان همچنان استوار و ستودنی است و هدیه ست که خداوند برای ملت غیور ایران سپرده است نه تنها ملت ایران بلکه جامعه اسلامی در سرتاسر دنیا هم از رهبر کبیر انقلاب امام خمینی تا رهبر معظم آیت الله خامنه‌ای، برای نظم دهی برای ملت شان هستند که ما بایستی از آن ها پیروی کنیم.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ما در این دوره باید با نکوداشت شهدای کربلا شهدای جبهه تحمیلی و شهدای مدافع حرم، یاد امام حسین(ع) را زنده نگه داریم،اظهار کرد: ما باید همواره از رهبر حمایت کنیم و به پاسداشت آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلام را زنده نگه داریم که یکی از آن واجبات محرم است که بنا به توصیفات امام خمینی(ره) این محرم و ماه صفر بوده که اسلام را زنده نگه داشته است.

 حجت الاسلام صفری بیان کرد: همیشه بایستی از سخت ترین لحظات بهترین استفاده کنیم چرا که همین سختی ها امام حسین(ع) را امام حسین کرد و همه مشکلاتی دارند چه آنی که بی دغدغه و چه کسی که در پر مشغله ترین و حساس ترین مشاغل کار می کند و ما باید صبر و استقامت که عصاره همه فضیلت ها و خمیرمایه همه سعادت ها و ابزار وصول به هر گونه خوشبختى است را پیشه کنیم.

وی اضافه کرد: برخی ناشکری ها به دین خدشه جدی را می زند و بلای جان انسان های زیادی شده است که یا از دین گریزانند و یا از نماز و روزه فاصله گرفته اند.

کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری را مثل ایران نمی شناسم که این قدر به مردمانش بها داده می شود اما حیف که بعضی ها با مکاتبشان سعی و تلاش در تخریب و جلوه دادن دین و مذهبمان هستند ما باید این دشمنان بشناسیم و گول فریبشان را نخوریم .

 

 

 

همایش شیرخوارگان حسینی در کیش

مسجد امام حسن مجتبی (ع) شامگاه اولین جمعه از ماه محرم میزبانی مادرانی بود که با شیرخوارگان در آغوش خود آمده بودند تا در میثاقی دوباره با  امام حسین (ع) و فرزند شیرخواره اش که در کربلا خون پاک خود را نثار قیام پدر کرد ارادت خود را اثبات کرده و فریاد بزنند که فرزندان خود را نذر قیام صاحب الزمان (عج)کرده اند.

شیرخوارگان حسینی جزیره کیش با سربندهای منقش به نام ائمه اطهار و جوانان دلیر کاروان کربلا و شش ماهه امام حسین (ع) ملبس به لباس های سبز و سفید یاد و خاطره شهادت مظلومترین و کوچکترین شهید تاریخ را زنده کردند.

سخنران این مراسم با اشاره به اینکه از زمان حضرت آدم (ع) با ریخته شدن خون اولین مظلوم از فرزندان پیامبران با گذشت تاریخ این مظلومیت همچنان ادامه یافت تا در قیام عاشورا با شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله ادامه یابد و امروز ما آمده ایم تا سهم خود را از این قیام تاریخی ادا کرده و گرانبهاترین دارایی خود را پیشکش قیام مهدی(عج) کنیم.

وی افزود: مادارنی که امروز در محفل شیرخوارگان حسینی حضور یافته اند به مادران شهدایی که تاسی کرده اند که در کربلا از فرزندان خود در راه حمایت و حراست از دین خدا و اهل بیت گذشتند و در کربلای ایران فرزندان خود را فدای اسلام و انقلاب و صیانت از میهن اسلامی خود کردند.

این سخنران با تاکید بر اینکه همایش شیرخوارگان حسینی ادامه راه حرکت عظیم تاریخی کربلاست، بیان کرد: امروز دشمن از حضور شیرخوارگان حسینی در چنین همایش هایی در هراس است زیرا می داند از امروز فرزندان اسلام برای مبارزه با ظلم و استکبار در مکتب حضرت زهرا(س) ،  حضرت زینب(س) و مادر گرامی علی اصغر شش ماهه با خلق و خوی حسینی تربیت شده و در مقابل هر گونه ظلم و ستمی مردانه ایستادگی می کنند.

در این مراسم پس از سخنرانی و روضه خوانی در گرامی داشت شش ماهه کربلا، نذرنامه حضرت علی اصغر(ع) قرائت شد. آئین گرامی داشت شهید خردسال کربلا همزمان در بیش از سه هزار و پانصد نقطه از میهن اسلامی  و جهان برگزار شد.

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در رودان

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور مادران و بانوان عاشق زینب کبری(س) با سخنرانی حجت الاسلام مهدی رحمانی امام جمعه رودان و مداحی مداحان داوری و فرهاد زاده در مسجد جامع این شهرستان رودان برگزار شد.

امروز مادرانی سیاه پوش فرزندان شیرخواره خود را بر روی دست گرفته آمده بودند ماهِ سوگ و بیداری، اشک و آگاهی، ماهِ تقویتِ تعهد، ماهِ بیشتر اندیشیدن به احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر، ماهِ اندیشیدن به اقامه یِ نماز و زکات، ماهِ هم غزه هم لبنان، جانم فدای قرآن و موسم ادای عزایِ بابصیرتِ تجسمِ  تقوا و عدالت، حضرت امام حسین علیه السلام و یاران وفادارش را با همایش شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر (ع) شیرخواره اباعبدالله آغاز کنند .

باشد که شور و شعور حسینی، توأمان، در جان و جهان خیمه داران و خادمان و دوستداران مدعی ارادت به خون خدا، نفوذ کند و در پس و پیش این سیاه پوشی ها و بلندگوها و صدای غرّای سینه زنی ها و زنجیرزنی ها، ظاهر و باطنمان، حسینی و عاشورایی باشد چرا که به تعبیر دقیق لاخدشه ی امام خمینی عزیز(ره) که فرمودند: این محرّم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام مهدی رحمانی امام جمعه رودان در همایش باشکوه شیرخوارگان حسینی در مسجد جامع رودان گفت : به فرموده امام عزیز ما از دامن زن مرد به معراج می رود این سخن گزافی نبود .خواهران و مادران بزرگوار در تربیت فرزندان دقت لازم را داشته باشیدو با وضوع به فرزندانتان شیر دهید،زیارت عاشورا بخوانید .

وی افزود: این مادران هستند که فرزندان صالح تربیت می کنند و جامعه از وجود این فرزندان بهره مند می شود چرا که حضرت امام خمینی (ره) نمونه بارزی از نسل تربیت شده توسط مادری دلسوز و فداکار بود همچنین آیت الله شهید مطهری که خدمات ارزنده ای برای به ثمر نشاندن این انقلاب کشیدند تربیت شده مادرانی الگو گرفته از فاطمه زهرا (س) بودند .

امام جمعه رودان در پایان خاطر نشان کرد:فرزندان خردسال خود را در مجالس امام حسین (ع)مثل چنین مجالسی ببرید و بیمه حضرت علی اصغر(ع) کنید،امروز با حضرت رباب مادر شیرخواره حسین (ع) هم دردی کنید.شما مادران وظیفه سنگینی در قبال تربیت فرزندانی صالح بر عهده دارید پس از این وظیفه غافل نشده ودخترانی با عفاف وحجاب و با شرافت و پسرانی آزاده و دلاور و پرورش یافته در مکتب اباعبدالله الحسین (ع) به جامعه تحویل دهید.

 

 

مادران ابوموسی، شیرخواران خود را نذر قیام امام زمان(عج) کردند

همایش عظیم شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر شیرخواره امام حسین علیه السلام با حضور عاشقان و دلدادگان مکتب سرخ عاشورا در شهرستان ابوموسی برگزارشد و مادران این خطه نیز همنوا با ناله ‌های رباب در کربلا اشک ماتم ریختند.

امروز در جزیره ابوموسی، مادران حسینی در روز جهانی علی اصغر(ع) کودکان خود را به آغوش پرمهر خویش کشیدند و در محرمی دیگر فرزندانشان را نذر قیام حضرت صاحب الزمان(عج) و طفل شش ماهه امام حسین(ع) کردند و بر پیشانی شیرخوارگان سبزپوش، سربند قرمز رنگ «یا صاحب الزمان» بستند تا بگویند راه علی‌اصغر(ع) با گذشت قرن ‌ها همچنان ادامه دارد.

مادران ولایتمدار جزیره ابوموسی درحالی که نوزادان خود را بر روی دستانشان گرفته اند، در غم و اندوه طفل شش ماهه امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند و به یاد این مصیبت بزرگ سوگواری کردند.

در پایان این مراسم، مادران با خواندن نذرنامه فرزندان خود را نذر راه و مسیر منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(ع) کردند.

 

شیرخوارگان حسینی روی دستان زنان پارسیانی

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم با حضور مادران به همراه کودکان خردسال در پارسیان برگزار شد.

مادران پارسیانی به پیشانی کودکان خود سربندهای یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) بسته بودند و به یاد مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع)، طفل شش‌ماهه امام حسین (ع) که در کربلا به شهادت رسید نوای لالایی سر دادند.

در این همایش تعدادی از مادران نیز گهواره حضرت علی اصغر (ع) را به صورت نمادین آماده کرده بودند، که حال و هوایی خاص به این مراسم داد.

 

انتهای پیام/