شناسهٔ خبر: 21450273 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

تدوین ۱۸ برنامه فرهنگی در نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان

خبرگزاری شبستان:۱۸ برنامه فرهنگی به عنوان برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب بزرگ لرستان تدوین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آبادو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، شیرزاد بسطامی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان از 29 شهریورماه امسال دایر می شود.

 

وی با اشاره به همزمانی برگزاری این نمایشگاه با هفته دفاع مقدس و ایام محرم حسینی، افزود: به عنوان برنامه های جانبی نمایشگاه 18 برنامه فرهنگی تدوین شده است.

 

بسطامی، اظهار داشت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس، محرم حسینی و اقتصاد مقاومتی از جمله اهداف این برنامه های فرهنگی است.

 

وی ابراز کرد: برگزاری عصر شعر گرامیداشت شهدای مدافع حرم از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب استان لرستان است.

 

بسطامی، ادامه داد: رونمایی از کتاب های نویسندگان استان، کارگاه آموزش فرهنگ کار و کار آفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی، کارگاه آموزش خبر نویسی، عصر شعر گرامیداشت شهدای مدافع حرم، نشست تاثیر مطالعه در توسعه و پایداری خانواده و اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس عنوان برنامه های فرهنگی روزهای دوم و سوم  نمایشگاه خواهد بود.

 

وی بیان کرد: در روزهای چهارم و پنجم نمایشگاه برنامه های نشست بررسی خاطرات مکتوب دفاع مقدس، کارگاه معرفی ظرفیت های اقتصادی استان، نقد و بررسی کتاب با موضوع سینما، کارگاه مهارت پرورش تفکر انتقادی، نشست نقش فرهنگ و رسانه در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و شب شعر عاشورایی برگزار می شود .

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: در دو روز پایانی این نمایشگاه هم کارگاه سواد رسانه ای و فضای مجازی، کارگاه اقتصاد هنر، جلسه نقد و بررسی کتاب خرم آباد شناسی استاد فرید قاسمی، نشست تخصصی «ضرورت ها و چشم انداز آثار کودک و نوجوان در عرصه دفاع مقدس»، نشست بررسی نمادها و اسطوره ها در لرستان و اجرای تعزیه عاشورایی برنامه های فرهنگی دو روز پایانی یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خواهد بود.

 

بسطامی، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی این نمایشگاه از روز دوم نمایشگاه در نوبت عصر و در ساعت های  ١٦:٣٠ تا ١٧:٣٠ ، ١٧:٤٥ تا ١٨:٣٠ و ١٩ تا ٢٠ در سالن نشست های فرهنگی نمایشگاه و با حضور علاقه مندان برگزار می گردد.

 

گفتنی است، نمایشگاه بزرگ کتاب استان لرستان از 29 شهریور به مدت یک هفته درمصلی الغدیر خرم آباد دایر است.

 

عموم علاقمندان می توانند از دو نوبت صبح و عصر از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.