شناسهٔ خبر: 2097242 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایکنا | لینک خبر

جامعه مدرسین خواستار شد:

اشد مجازات برای عاملان حوادث خونبار عاشورای کشورهای اسلامی

گروه حوزه‌های علمیه: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اشد مجازات عاملان حوادث خونبار عاشورای کشورهای اسلامی را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی شهادت تعدادی از عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) در کشورهای اسلامی در بیانیه‌ای این اقدامات را محکوم کرده و آورده است: حوادث خونبار عاشورای امسال به شهادت بسیاری از مسلمانان در کشورهای اسلامی مانند نیجریه،‌ پاکستان و عربستان منجر شد و سبب تاسف فراوان شد. بی‌تردید نقش بی‌بدیل عاشورا در احیای بیداری اسلامی و گسترش روحیه عزت‌طلبی و حماسه‌آفرینی سبب شده که دشمنان اسلام با ترفندهای گوناگون سعی در خاموشی آن داشته باشند، اما به رغم این تلاش‌ها،‌ عزاداری سیدالشهدا(ع) هر سال باشکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار می‌شود.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: بر مسلمانان جهان لازم است که ضمن هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن، همت خود را در مسیر احیای فرهنگ عاشورا و اعتلای محافل عزاداری حسینی مصروف سازند و نقشه‌های دشمن را خنثی کنند و نیز بر مسئولان کشورهای اسلامی لازم است که عاملان این حوادث خونبار را به اشد مجازات برسانند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن سپاس از همه ارادتمندان حضرت سیدالشهدا(ع) در برپایی پرشور محافل آن حضرت، فجایع خونبار عاشورای امسال را محکوم کرده و به همه مسلمانان به ویژه بازماندگان آن عزیزان تسلیت عرض می‌کند.