شناسهٔ خبر: 20844311 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای طرح‌های توسعه فرودگاه بیرجند نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار

نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طرح توسعه ترمینال و سیستم آیلس فرودگاه بیرجند اجرا شود حدود 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیازمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «رحمت‌الله مه‌آبادی» امروز (23 مردادماه) در حاشیه بازدید از فرودگاه بین‌المللی بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که یکی از پایگاه‌های مهم هوانوردی کشور در خراسان‌جنوبی است، اظهار کرد: این استان از نظر ناوبری هوایی یکی از نقاط استراتژیک بوده و پوشش راهداری شرق کشور توسط راهداری که در طبس مستقر بوده بسیار برای کشور مهم است.  

وی با اشاره به موقعیت مهم ناوبری خراسان‌جنوبی به لحاظ کشوری، افزود: هشت راه مهم بین‌المللی کشور از این استان عبور می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که خراسان‌جنوبی از استان‌های کم برخوردار است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 59 پروژه در این استان اجرا شده و طرح‌های توسعه‌ای بسیاری در دستور کار داریم.  

مه‌آبادی با تأکید بر این‌که در حوزه هوانوردی وضعیت بسیار خوب است، ادامه داد: برای خرید آیلس در استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با خرید این سامانه، فرودگاه استان از نظر سامانه‌های هوانوردی و کمک باربری جزو فرودگاه‌های تکمیل محسوب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه بیرجند جزو فرودگاه‌های تکمیل به لحاظ سامانه‌های هوانوردی و کمک ناوبری محسوب خواهد شد و هیچ برنامه توسعه‌ای نیاز نیست انجام شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که در راستای بهبود کیفیت برای کاهش تأخیرها و ابطال‌های موقعیت جوی هستیم، افزود: در حوزه فرودگاهی خراسان‌جنوبی نیز اقدامات خوبی انجام شده و هم‌اکنون زیرساخت‌هایی که مربوط به نشست و برخاست هواپیما تکمیل است.

مه‌آبادی به تکمیل و توسعه زیرساخت ترمینال فرودگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: در برنامه جاری 2500 متر مربع فضای جدید به ترمینال اضافه می‌شود که 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که اکنون در دست طراحی است که امیدواریم با حمایت استاندار و وزارت راه و شهرسازی بزودی عملیات آن را آغاز کنیم.

وی افزود: اگر طرح توسعه ترمینال و سیستم آیلس فرودگاه بیرجند اجرا شود حدود 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیازمند است.

  مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: تأخیر و بی‌نظمی در پروازها به‌علت عمر بالای ناوگان هوایی کشور است در همین راستا دولت بر توسعه ناوگان با رویکرد نوسازی تمرکز کرده است.

مه‌آبادی یادآور شد: بسیاری از فرودگاه‌های کشور در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته رشدهای صددرصدی، 75 درصدی و اکثراً رشد 50 درصدی  داشته‌اند که مفهوم آن توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ناوگان و توسعه راه‌های هوایی و یکطرفه و کوتاه شدن آن است.  

انتهای پیام