شناسهٔ خبر: 1979715 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس | لینک خبر

همزمان با افزایش خشم مردمی و ترور خاخام صهیونیست در قدس

«محمود عباس» احتمال آغاز انتفاضه در قدس را انکار کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی تحرکات اخیر در قدس اشغالی را به کلی نادیده گرفت و ادعا کرد که فلسطینی‌ها خواهان انتفاضه جدید نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین چهارشنبه‌شب (دیروز) اعلام کرد که فلسطینی‌ها خواهان انتفاضه جدید به ویژه در قدس نیستند.

عباس در گفت‌وگویی با کانال 10 رژیم صهیونیستی با انکار تحریکات و تحرکات جدید در قدس اشغالی گفت: اصلا کسانی که به یک انتقاضه جدید فرا بخوانند وجود ندارند. وی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست به مذاکرات سازش بازگردد.

وی افزود: اگر ما قصد انتفاضه داشتیم در جنگ 50 روزه غزه این کار را انجام می‌دادیم و مقامات اسرائیلی باید بدانند که در خلال آن 50 روز حتی یک گلوله هم از کرانه باختری شلیک نشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد که اگر آشتی برقرار شود با 57 کشور عربی دیگر اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و روابط میان کشورها خوب می‌شود. وی از اسرائیلی‌ها خواست حکومت خود را به مذاکره تشویق کنند.

این اظهارات عباس در حالی مطرح می‌شود که افراد مسلح ناشناس طی اقدامی «یهودا گلیک» خاخام افراطی صهیونیست را چهارشنبه شب(دیروز) در قدس اشغالی از فاصله نزدیک مورد هدف گلوله قرار دادند و وی را بشدت زخمی کردند. حال این خاخام وخیم گزارش شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، گلیک در حال بازگشت از کنفرانسی با موضوع «بازگشت به مسجدالاقصی» بود (جزئیات بیشتر) که افراد مسلح ناشناس با موتور و روی پوشیده به او نزدیک شدند و وی را با تیر هدف قرار دادند.

وی از مسئولان بلندپایه جمعیت موسوم به «هیئت امنای مسجدالاقصی» است و مرتبا با تحریک صهیونیست‌ها ، آنها به به یورش به مسجدالاقصی دعوت می‌کند. پلیس رژیم صهیونیستی این عملیات ترور را برنامه‌ریزی شده اعلام کرده است.

تاکنون مسئولان بسیاری از جمله «نیر برکات» شهردار صهیونیست قدس از محل واقع بازدید کرده‌اند. «نفتالی بنت» عضد کنست اعلام کرده عملیات ترور در قلب قدس تجاوز از کلیه خطوط قرمز است و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید از سخن گفتن دست بردارد و وارد عمل شود و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کند.

«اوری آرئیل» دیگر مسئول اسرائیلی نیز درخواست کرده است که این عملیات باید با مشت آهنین پاسخ داده شود. گلیگ هموار اعلام کرده باید مسجدالاقصی تخریب شود و «معبد» بر فراز آن بنا شود.

این تلاش برای ترور در حالی صورت می‌گیرد که قدس از اواخر هفته گذشته متنشج شده است (جزئیات بیشتر) و کارشناسان درباره انتفاضه سوم هشدار داده‌اند.

در همین راستا پلیس رژیم صهیونیستی در اقدامی نادر مسجدالاقصی را به روی تمام نمازگران و زائران بست. بنا به گزارش پایگاه خبری «معـا»، لوبا السمری اعلام کرد که در جلسه‌ای که پس از ترور گلیک برگزار شد، حکم بستن مسجدالاقصی تا اطلاع ثانوی صادر شده است.

انتهای پیام/ص