شناسهٔ خبر: 1866580 - سرویس سیاسی
منبع: دانشجو | لینک خبر

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان:

آیت‌الله مهدوی کنی در فضای غبارآلود فتنه‎‎ها همواره در صراط حق گام برداشت

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان با صدور بیانیه‎ای به مناسبت در گذشت آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری آورده است: بصیرت و ولایتمداری از ویژگی‎های بارز آیت‌الله مهدوی کنی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از خرم‌آباد، در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‎های استان لرستان که به مناسبت رحلت آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری صادر شده، آمده است: رحلت عالم ربانی، فقیه بصیر و و اسوه اخلاق و ادب حضرت آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی موجب حزن و تالم بسیار شد. ایشان مجاهدی خستگی ناپذیر بودند که هم در کوران رنج‌های مبارزه با رژیم ستم شاهی، هم در بحبوحه حوادث و ناملایمات پس از انقلاب و هم در فضای غبارآلود فتنه‎های دشمنان امت، با تکیه بر بصیرت مثال زدنیشان، همواره در صراط حق و حقیقت گام برداشتند.

 

این بیانیه تصریح کرده است: حضرت آیت‌الله مهدوی کنی بحق از سابقون نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که گذشت زمان هرگز سبب نشد ذره‎ای از اعتقادات و عزم انقلابی خود عدول کنند. ایشان در زمان رژیم طاغوتی پهلوی بارها زندانی و شکنجه و تبعید شدند و پس از انقلاب نیز در کسوت‌های مختلف، ردای خدمت به نظام بر تن کرده و در عرصه‎های متعدد و گوناگون نقش آفرینی کردند. 

 

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‎های لرستان آمده است: ویژگی برجسته و بارز این عالم فقید، همانا بصیرت و ولایت‎پذیری ایشان بود که سبب شده بود در زمان حیات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در جایگاه معتمد و یار وفادار و امین امام امت باشند و در زمان ولایت حضرت امام خامنه‎ای نیز بعنوان یکی از عمودهای خیمه انقلاب، زندگی خود را وقف خدمت به این نظام مقدس نمایند.

 

این بیانیه تصریح کرد: به برکت اهتمام این عارف و عالم فرزانه در امر شاگرد پروری و با توجه به اخلاص و سلوک سیاسی خاص ایشان که سیاست را جز در سایه سار اخلاق اسلامی به شاگردانشان نمی‎آموختند، امروز ایران اسلامی دارای ذخیره‎ای ارزشمند از مدیران دلسوز و انقلابی است.