شناسهٔ خبر: 18288335 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسنا | لینک خبر

مالزی: اخراج سفیر کره شمالی هشداری به این کشور بود

71415

مالزی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، با اخراج کردن سفیر کره شمالی قصد داشته به پیونگ یانگ هشدار دهد که نمی تواند در تحقیقات درباره ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی اخلال ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت مالزی روز شنبه به کانگ چول، سفیر کره شمالی 48 ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کند. مالزی بعد از آن سفیر کره شمالی را اخراج کرد که وی از عذرخواهی از بابت اتهام‌زنی های شدیدش به کوالالامپور در قبال مدیریت تحقیقات مربوط به ترور کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی امتناع کرد.

احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر مالزی امروز گفت: فکر می کنم ما پیامی آشکار به دولت کره شمالی داده‌ایم مبنی بر این که درباره حل این مساله جدی بوده و نمی‌خواهیم در تحقیقات خللی وارد شود.

ترور کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون در تاریخ 13 فوریه در فرودگاه شهر کوالالامپور موجب یک نزاع دیپلماتیک میان مالزی و کره شمالی شد. مقامات مالزی گفتند، کیم جونگ نام با مسموم شدن توسط دو زن با ماده شیمیایی "وی.ایکس" کشته شده است.

کره شمالی یافته های کالبد شکافی مقامات مالزی درباره کشته شدن کیم جونگ نام با ماده وی.ایکس را رد کرده است. کانگ اخیرا دولت مالزی را متهم کرد به این که چیزی را مخفی کرده و با قدرتهای خارجی برای بدنام کردن کره شمالی تبانی کرده است.

انتهای پیام