شناسهٔ خبر: 17445126 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

کشف 6 میلیارد تومان جعل و کلاهبرداری در کرمانشاه

نمایندگی کرمانشاه

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه، از دستگیری 12 باند جعل و کلاهبرداری در استان طی سال‌جاری خبرداد و اظهارداشت: ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده در حوزه جعل و کلاهبرداری شش میلیارد تومان می‌باشد.

صاحب‌خبر -

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه، از دستگیری 12 باند جعل و کلاهبرداری در استان طی سال‌جاری خبرداد و اظهارداشت: ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده در حوزه جعل و کلاهبرداری شش میلیارد تومان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، سرهنگ حبیب الله جهانفر در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری 12 باند جعل و کلاهبرداری در استان طی 9 ماهه سال‌جاری، از کاهش سه درصدی موارد وقوع جعل طی این مدت خبرداد و اظهارداشت: کشف وقوع این جرم در طی این مدت رشد 100 درصدی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه وقوع کلاهبرداری طی این مدت در استان شش درصد افزایش داشته است، از افزایش 73 درصدی کشف به وقوع این جرم طی این مدت خبرداد.

به گفته جهانفر بیشترین کشف موارد کلاهبرداری به ترتیب در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب و سنقر صورت گرفته است.

به گفته رییس پلیس آگاهی استان، بیشترین آمار کلاهبرداری به واسطه تماس تلفنی و ارسال پیامک تحت عنوان برنده شدن شهروندان در طرح‌های ایرانسل و همراه اول، کلاهبرداری تحت عنوان وام اشتغالزایی و کاریابی، کلاهبرداری از طریق کار چاق کنی در ادارات و نهادهای دولتی و کلاهبرداری از طریق فروش مال غیر اعم از ملک و خودرو صورت گرفته است.

به گفته رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه، اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته در برخورد با شرکت‌های هرمی صورت گرفته و هم‌چنین آگاه سازی مردم از طریق رسانه‌ها در خصوص فعالیت‌های این‌گونه شرکت‌ها موجب شده تا در سال جاری موردی از فعالیت‌های این شرکت‌ها در استان گزارش نشود.

جهانفر با اشاره به کاهش سه درصدی وقوع جعل در 9 ماهه سال جاری، بیشترین آمار جعل را مربوط به جعل امضا و مفاد قراردادهای اشخاص حقیقی و حقوقی عنوان کرد.

وی تلاش در جهت ارتقاء سطح آگاهی شهروندان با انجام تعامل با بانک‌ها و موسسات مالی در خصوص نصب هشدارهای پلیسی در دستگاه های خودپرداز، ایجاد تعامل و همکاری با حراست دستگاه‌های دولتی در خصوص تردد بی مورد افراد کلاهبردار و کار چاق کن در دستگاه های دولتی، پخش مستندهایی در رابطه با کلاهبرداری، رمالی و سایر موارد مشابه را از جمله اقدامات پلیس آگاهی استان در جهت پیشگیری از موارد کلاهبرداری عنوان کرد.

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه، در بحث پیشگیری از موارد جعل با اشاره به بررسی اسناد و مدارک جعلی کشف شده، اظهارداشت: نحوه جعل این اسناد به ادارات مربوطه اعلام شده تا نسبت به افزایش ارتقاء ضریب حفاظتی اسناد و مدارکشان اقدام کنند.

وی پیگیری هوشمند سازی کارت‌های معافیت و پایان خدمت توسط نظام وظیفه ناجا، انجام هوشمندسازی گواهینامه‌های رانندگی از طریق پلیس راهور ناجا، هوشمندسازی کارت‌های شناسایی ملی از طریق ثبت احوال و ارتقاء ضریب حفاظتی چک‌های بانکی از طریق بانک‌ها را از جمله اقدامات خوبی عنوان کرد که در این راستا صورت گرفته است.

به گفته جهانفر در بحث جلوگیری از جعل اسناد مالکیت املاک، سازمان ثبت اسناد در حال حاضر اسناد را به صورت تک برگی با ضریب حفاظتی بالا و با هلوگرام صادر می کند که موجب گردیده از جعل آنها جلوگیری شود.

انتهای پیام